2011. július 7.

Nagy Waze Teszt - 4. rész

Bár Nagy Waze Teszt volt a bejegyzéssorozat neve, azért volt amire csak érintőlegesen tértem ki, ez pedig a térképszerkesztés és a Cartouche. Egyrészt amiatt, mert egy átlag Waze felhasználó nem feltétlen tud vagy akar belefolyni ebbe a folyamatba. Bejelenti a kliensben a hibát, és rábízza azokra, akik szeretnek szerkesztgetni, ő meg majd élvezi a végeredményt, amikor frissül a kliensben az adott térképterület. Másrészt a Cartouche épp úton van a nyugdíj felé, és ha addig nem emelik meg a korhatárt, akkor ősszel megérkezhet az utódja. Ennek tükrében pedig jelenleg végképp feleslegesnek éreztem egy kifutó rendszer előnyeiről és hátrányairól írni.

Volt több negatívum, amire kitértem, de azért egy valamit nem felejthetünk el. A Waze jelenleg még 0. verzióban van felénk, az Egyesült Királyságban is csak nemrég volt a hivatalos prezentációja a programnak. Ehhez képest tud magyarul (hangok is vannak magyarul hozzá), a törzswazer közönségnek hála van magyar nyelvű honlap, Facebook oldal, Twitter profil, de volt már saját szervezésű nyereményjáték is. A tartós közlekedési eseményeket kiposztoló szkriptünk olyan jól sikerült, hogy már exporttermék lett belőle, és még ki tudja mi mindent értek (és érnek) el ennek a csoportnak a tagjai. A térkép folyamatosan frissül, bővül, elég a Facebook oldalra felnézni (a Twitter átláthatatlan annak köszönhetően, hogy minden egy név alatt fut, így azt nem írnám) Elég a térképre nézni (a programban), és látható, hogy sok-sok új tag van, és egyre többen vannak azok, akik előrébb léptek a bébiwazer rangból.

A koncepció tehát egyértelműen jó, és egyre inkább teret nyer itthon is, ami viszont a koncepció számára remek, hiszen így lehet még pontosabb az adatbázis, így érkezhet be minél több területről releváns közlekedési információ, illetve így akadhatnak olyan emberek, akik a chatünkre válaszolnak majd, és például beszélgethetünk egyet addig, míg megisszuk a reggeli kávénkat a benzinkúton. A pontos és releváns információ azért is lehet fontos, mert bár a Google is beszínezi nekünk a térképet már itthon is, ha kérjük, de ha az adatok alapja (részben) kamionflotta, akkor az például egy autópálya esetén csalóka értékekhez vezethet. Ráadásul a Wazéval ellentétben a Google turn-by-turn navigációt nem támogat - hivatalosan legalábbis - Magyarországon.

Megvannak a maga hibái, hiányosságai tehát az alkalmazásnak, de bármelyikről írnék itt a blogban, azoknak is meglennének. A fő kérdés, hogy a közlekedési szokásainkhoz mennyire zavaróak, vagy figyelmen kívül hagyhatóak ezek a cserébe kapott előnyök élvezetéért. Az én ingázásaim beleférnek a kmlimitbe, általában csak egy célponthoz megyek, és a térkép is - részben magamnak köszönhetően - kellőképpen kidolgozott arra, amerre járok. (Bár Székesfehérvár maga eléggé el van maradva ahhoz képest, hogy szerintem egy fontos város az országban - vagy csak én érzem annak, mert rendszeresen járok oda?) Az okostelefonomhoz van mobilinternet előfizetés (hiszen enélkül sok értelme nem is lenne az okostelefonnak), így ki tudom használni a Waze előnyeit. Vagyis számomra most a tökéletes választás csakis a Waze lehet.

És neked? Próbáld ki már ma! Innen le tudod tölteni: waze.com, itt pedig kérdezhetsz: magyar waze fórum

A korábbi részek:
1. | 2. | 3.

[szerk: most vettem észre, hogy rossz dátummal vittem fel a bejegyzést, így az ígért "holnap" helyett csak ma (07.12) jelent meg]