2011. július 6.

Nagy Waze Teszt - 3. rész

(1. rész) (2. rész) Hétköznapi használatban a Waze elsősorban az ingázók életét könnyítheti meg. És van is benne néhány korlát, ami meggátolhat bennünket abban, hogy másként tegyünk. Az egyik ilyen, hogy maximum 320 km amire tervezni tud a szerver (hiszen ez is online történik). Ráadásul mint írtam, csak egy címre - cserébe viszont megtanulja a kedvenc útvonalunkat. Az adatforgalom - és méginkább a roamingdíjak miatt - miatt határokon átívelő autókázásainkban sem a Waze lesz az ideális társunk. Jelenleg még le kell mondanunk a sávasszisztensről, és a sebességlimiteket sem tudja a program, ugyanakkor az útvonaltervezéskor figyelembe veszi ehelyett az egyes útszakaszok átlagsebességét - mely hasznosabb is lehet. Ráadásul azért emlékszem én arra, hogy az Igo sem tudta mindig pontosan a limiteket, illetve az esetek többségében a szélvédőn kinézve, és nem a navigációs szoftvert bámulva figyelem, most épp mennyivel mehetek.

Számomra teljesen érthetetlen, hogy a térképen miért jelenik meg a járda, ugyanakkor a vasútvonal nem. Navigációs pontnak igenis jó a vasút, komoly fejlesztést nem igényelne, egy sínre hasonlító izét csak tudnak rajzolni a fejlesztők - akkor pedig nem értem, hogy mire várnak? Illetve, ha a vasút nem, akkor a járda miért igen? Az mitől fontosabb a vasútnál annyival, hogy megjelenik a térképen?

Amit nagyon sajnálok, hogy az elmúlt hónapokban nem kellett Budapestre mennem, a jelenlegi benzinárak mellett tesztelés céljából pedig nem autókáztam fel. Ott ugyanis valószínűleg - majd a pestiek megerősítenek vagy megcáfolnak ebben - ki lehetett volna érdemben is próbálni, hogy elkerülhető-e vele a dugó, stb. És talán végre lett volna olyan, hogy összefutok egy másik Waze felhasználóval legalább annyira, hogy "jéé... elmentem mellette" vagy "ott szemben vmelyik szintén Wazét használ". Igaz Székesfehérváron olyan már volt, hogy a város egyik felében autókáztam, és láttam, hogy ha a másik felében lennék, akkor ott van valaki :) Szekszárdon sajnos nem találkoztam senkivel :( Pedig jöhettek erre nyugodtan, mert kész a térkép, csak elfelejtettem megírni a belső üzenőn (vagy a fórumban) eleddig. Hétvégén Gemenc GP, szóval gyertek :)

Mára csak ilyen rövidke futotta, de holnap jön a záró rész, amire direkt félretettem a sok szépet és jót a programról, de ha nem tudnál addig várni, akkor magad is tesztelheted a programot: http://waze.co.hu - töltsd le és felejtsd el a dugókat :)