2009. október 7.

London: 2. nap

Még szinte el sem kezdődött az út, azonnal megérkezett az első rossz hír. A hír szállítója pedig John főnöke, aki szerint mindenképp Johnra van szükség Párizsban, és mielőbb el kellene utaznia. Miután hosszasan ecsetelte a telefonban, hogy épp most érkezett Magyarországról egy vendége - vagyis én -, így átmenetileg abban egyeztek meg, hogy majd a mai nap folyamán az irodában megbeszélik a részleteket. Eredetileg egyébként már ma szerette volna, ha Párizsba repül John, és kb. 1-2 hétig kellene ottmaradnia.

Alternatív ötletként felmerült, hogy esetleg arra az időre valami olcsó szállást keresni Londonban, ezzel azonban az a legfőbb probléma, hogy ebben a szóösszetételben ez itt nem létezik. Vagyis szállás esetleg még található, de az nem olcsó, főleg ha akár két hétre is Párizsban kellene maradnia. Benéztem pár helyre, miközben ismerkedtem Londonnal napközben, de 70-80 font alá éjszakánként nem igazán sikerült menni. Igaz, ebben van reggeli, de az is bele van már számolva, hogy hosszabb időre vennék ki szobát. Ráadásul az egyik helyről majdnem elzavartak, amikor azt mondtam erre az árra, hogy drága, így inkább maradtam az ismerjük meg Londont című projektnél.

Estére annyiban kedvezőbb lett a kép, hogy várhatóan csak vasárnap este kell elutaznia Párizsba, de a végső szót ezzel kapcsolatban csak holnap mondja ki a főnöke. Ez most így egy kicsit kellemetlen szituációvá alakult, hiszen ha tudta volna előre John, hogy el akarja küldeni a bank francia részlegéhez a főnöke, akkor ugye nem hív ki, vagy legalábbis nem mostanra. És ráadásul pont már a kiutazásom másnapján jött ez a hír. Mindenesetre legközelebb messzi helyekre csak olyankor utazok bárkihez, ha van valaki már is a közelben, mint alternatív szálláshely.

A város egyébként eddig tetszik, az időjárás is nagyobbrészt kegyes volt ma is hozzám, és valóban csak rövid ideig, de akkor kiadósan esett. Igaz ekkor otthon voltam, szóval nem zavart. Az viszont annál inkább, hogy valamiért a roamingolás nehezen megy innen a telefonomnak. Gyakran elveszti a hálózatot, és ha van, akkor is előfordul, hogy beszélek valakivel és megszakad. De tegnap például Johntól nem tudtam elérni a szüleimet, mert míg az sms-ekkel nem volt baj, amint hívni akartam, kiírta, hogy nincs hálózat.

Holnapi tervben szerepel a Big Ben, a Parlament, a Downing Street 10 és a Buckingham palota, valamint a London Eye is. Hogy ebből mi valósul meg, az függ az időjárástól is, mely azonban a legfrissebb előrejelzések szerint kedvező lesz a városnéző programokhoz.