2009. október 8.

London: 3. nap


A meteorológusoknak ezúttal igazuk volt, valóban kellemes meleg, és napsütés volt a mai napon, vagyis minden adott volt ahhoz, hogy néhány nevezetes helyen felkeressek Londonban. Ilyen volt a Trafalgar Square, a Downing Street 10, a Big Ben, avagy a Buckingham Palace, hogy csak néhány dolgot említsek. Igaz, némileg felületes nézelődés volt, hiszen például a National Gallery-t is láttam, de csak kívülről, mint épületet, de be már nem mentem.


Amit pedig külön bekezdésbe akartam írni, az a London Eye, melyről a Big Ben és környéke, illetve magasabb pontjáról London e részére nyílik remek kilátás. Továbbá a jegy árában - mely 17,50 font - benne foglaltatik a nemrég elkészült 4D Experience megtekintése. Ez lényegében egy rövid 3D-s promóciója a London Eye-nek és magának Londonnak. A drágább, gyorsabb feljutást eredményező jegy árában - pedig 27 font - nem szerepel - elvileg - ennek a megtekinthetősége. Megjegyzem, hogy bár amikor odaértem, akkor egész hosszú volt a sor, de mire megvettem a jegyet, addigra relatív kevesen álltak csak sorban a London Eye előtt, és a jegypénztárnál is szerencsém volt, mert utánam hirtelen nagyon sokan lettek.


Mindeközben véglegessé vált a visszaút időpontja is. Vasárnap megyek haza, ismételten a Wizz Air járatával. Ennek két oka van. Egyrészt ők voltak a legolcsóbbak, másrészt pedig ideúton sem volt semmi probléma velük, így logikusnak dönt, hogy kedvező jegyár esetén mellettük tegyem le a voksomat. Ráadásul így ismételten a korábban megismert Luton Airport és Ferihegy 1 reptereket érintem az utam során. Már meg is vettem a jegyemet, ezúttal a rövid átfutási idő miatt a banki átutalás helyett bankkártya segítségével.