2009. szeptember 10.

Nyaralás 2009: 5. nap

Az időjárással ma is többnyire szerencsénk volt. Amikor megérkeztünk Fürstenfeldbe, kellemesen meleg és napos idő volt. Először tettünk egy kis sétát a városban, majd benéztünk a Libro-ba. Ott már a jövő évre gondolva megvettem a 2010-es naptárat, melyen többek közt a Burj Al Arab fényképe is látható. Ezt követően ebéd a FürstenBräu-ban. A Großes Dunkles továbbra is olyan jó, mint amikor kint voltam, és már csak ezért sajnálhatom, hogy már nem lakom Fürstenfeldben. Emellett a Sparkasse-ba is benéztem, és kinyomtattam a Kontoauszugokat. Közben kicsit meg is ijedtem, nem tévesztettem-e el, és a Háború és béke nyomtatását választottam. Végül kiderült, hogy nem, csak kicsit sok nyomtatandó dolog felgyülemlett.

Délután irány tovább Graz. Nem, ezúttal nem a városnézős üzemmódot aktiváltuk, hanem a shopping módot. Ha Graz (és vásárlás velem), akkor már kórusban mondhatja mindenki, hogy Shopping City Seiersberg. A körforgalomban (nem abban ami a képen van, hanem még fent a kútnál) egy talán hídelemeket szállító kamion szorult benn, illetve már az utánfutóját készültek szétvágni valamiért. Némi kerülővel azért be lehetett menni a körforgalomba és a boltba.

Ha már ott voltam, akkor vásároltam is. Három pólót vettem az Esprit-ben, illetve farmert is néztünk, ami bár volt jó, de kicsit drága volt. Emellett, hogy gyarapodjanak a kártyáim, így immár az Esprit klubba is beléptem. Végülis korábban is vettem már így pólókat - lehet, hogy mást is, de most így hirtelen csak ez jutott eszembe -, így miért ne.

Hazafele jövet a határt átlépve egy elterelésbe botlottunk, toronyiránt, mármint Torony település felé kellett kerülni, mert a 89-es főúton a 10-es km-nél egy személygépkocsi és egy teherautó karambolozott. A balesetről további részleteket - akit érdekel - a Nyugat.hu oldalán olvashat. (A mellékelt kép ugyancsak tőlük lett kölcsönvéve). Azt mindenesetre nem értem, hogy a Scania sofőrje hogy mérte fel a távolságot, ha ő úgy gondolta, hogy pótkocsival együtt be tud fordulni, és ehhez képest frontálisan ütköztek egymással.

Itthoni program ismételten egy DVD volt. Előrelátó voltam, és minden napra készültem DVD-vel. A mai nap nem volt foci, így a szokásos esti sávban néztük - nem mintha korábban itthon lettünk volna. A ma esti filmet először még német nyelven láttam moziban, mégpedig akkor, amikor Fürstenfeldben páran elmentünk moziba. A film nem más, mint A királyság, vagyis eredeti címén The Kingdom, melyben többek között szerepel Jason Bateman, aki ismerős lehet akár az Arrested Development (Az ítélet: család) című sorozatból, mint Michael Bluth. A film főszereplője pedig Jamie Foxx. A Port.hu az alábbi leírással szolgál:
Bomba robban egy nyugatiak által lakott lakóövezetben Rijádban, és küszöbön áll a nemzetközi konfliktus. Mialatt a diplomaták azon vitatkoznak, kihez tartozik ez a terület, Ronald Fleury FBI ügynök gyorsan összeállít egy elit osztagot, és szervezni kezd egy titkos, öt napos utat Szaúd-Arábiába, hogy felkutassák, ki áll a robbantás mögött. Azonban amint megérkeznek a sivatagi királyságba, azt tapasztalják, hogy a szaúdi hatóságok nem fogadják szívesen az amerikai betolakodókat, mert szerintük a robbantás helyi ügy. Az óra ketyeg, öt nap nem sok idő, és az elit alakulat szakértelme mit sem ér, ha kötik őket az előírások, és ha nem bíznak meg bennük szaúdi kollégáik, akik a saját módszereikkel akarják megtalálni a terroristákat. Fleury csapata hasonló gondolkodású társra lel Al-Ghazi rendőrkapitányban, aki segít nekik eligazodni a helyi politika útvesztőiben, és segít feltárni a tetthely titkait és egy szélsőséges terrorista sejt tevékenységét, akik további pusztításra készülnek. A kényszer szülte szövetségesek elszántan göngyölítik fel az ügyet, míg végre sikerül eljutniuk a gyilkosig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése