2009. január 6.

Megint egyedül?

Hamarosan ismételten egy (pótolandó) szigorlat elé nézek. Egész pontosan pénteken lesz a német nyelvészet szigorlatom. Mint már emlékeim szerint a blogban is megemlítettem egyfelől a több tantárgy kapcsán már jól ismert Dr. Sepsei Mihály tanárúrnál, másfelől pedig részemről csak futólag tantárgyi kereteken kívül megismert Dr. Hoffmann Orsolya tanárnőnél. Hoffmann tanárnő a szemeszter elején más kontextusban is szerepelt már a blogban, amikor Gyurcsány Ferenc miniszterelnök jóváhagyta főiskolai tanári kinevezését.

A blogbejegyzés azonban inkább most arra szeretne fókuszálni, hogy meglepve (?) tapasztalom az ismételt átjelentkezéseket a vizsga napjának közeledtével. Illetve ez így nem teljesen igaz, mert megesik, hogy valaki nem tudott rendesen felkészülni a határidőre, stb., tehát bárki szabadon átjelentkezhet, nem erre céloztam. Amit valójában ki akartam emelni, hogy immár e pénteki vizsgaalkalmon is csak az én és egy évfolyamtársam neve szerepel, és szerdáig még minden nyitott. Ha addigra ő is elbizonytalanodna, akkor pénteken ismételten több lesz a vizsgáztató, mint vizsgázó a szigorlatomon.

Lassan kiderül, hogy rentábilisabb videokonferencián vizsgát tartani. Illetve ez abból a szempontból nem igaz, hogy Sepsei tanárúr a városban lakik - tudtommal - tehát komoly extra költsége (értsd: utazás) nincs, hogy részt vegyen a vizsgán. Hoffmann tanárnővel kapcsolatban pedig nincsenek ilyen jellegű információim, de ha a Távoktatási és Felnőttképzési Intézet igazgatója Székesfehérváron, akkor feltehetően neki mindenképp a városban kell lennie aznap (is), szóval végül jól kiderítettem, hogy teljesen lényegtelen a vizsga formája jelen esetben.

Most már csak egyvalamiben kell bíznom. Vagyis kettőben. Egyrészt hallottam, hogy az első vizsgaalkalmakkor még emlékeim szerint talán pont Sepsei tanárúr nem volt teljesen "kompatibilis" a Szatzker tanárnővel Fürstenfeldben tanultakkal. Mivel azóta már talán szinte az egész fürstenfeldi csoport levizsgázott, részben gondolom a tanárúrnál, így efelől nyugodt lehetek. A másik pedig, hogy nem nagyon kell a nyelvtörténettel foglalkoznom a szigorlaton. Konkrét "jó" és "rossz" tételeket nem akarok/merek írni, mert eddigi tapasztalataim alapján a vizsga napján, annak légkörében mindig máshogy láttam a dolgokat, mint amikor előtte számolgattam, hogy mi lenne jó és mi nem. Vagyis ki tudja, lehet ott és akkor végül mégis egy kis nyelvtörire vágyom majd.

A fentire jó példa a komplex pedagógia-pszichológia szigorlat, ahol a kedvenc tételem a konfliktusok volt. Mostanában mesélve rendre 6-os tételnek szoktam említeni, de valójában most felelevenítettem, illetve utánakerestem, és 16-os helyesen. No, ezt olvastam át a legtöbbször, ezt tudtam a legbiztosabban. Akkoriban olvastam egyébként, hogy ha valamit el szeretnénk érni, akkor nem arra kell gondolnunk, hogy mi ne legyen még véletlenül se, mert az negatív energiákat teremt, hanem arra koncentráljunk, amit valóban akarunk. Talán egy kicsit ez is megzavart, amikor a 16-os tételre erősen koncentrálva tényleg kihúztam azt, mert az elején szinte semmi sem jutott eszembe róla, és sokkalta rosszabb eredményt értem el, mint az várható lett volna.

Legrosszabb esetben egyébként 17-én (vagy 22-én) lehet újra menni, azonban ha figyelembe vesszük, hogy elvileg 26-án van a német államvizsga, akkor úgy azért már elég sűrű program lenne. Tehát ezért lenne rossz megbukni belőle. Hasonló ok miatt lett volna szintén szoros a menetrend, ha nem sikerül elégségesre vizsgáznom irodalomból, mert abból meg vagy 7-én vagy 14-én van most vizsga. Aminek viszont örülhetek, hogy nekem a két félév testnevelésem megvan, mert hallottam olyanról, aki végül ezen bukta el a dolgot és nem mehetett államvizsgázni. Ami persze ilyenkor kellemetlen tud lenni, de ha azt vesszük volt négy (vagy több) éve rá, ami alatt azért valamikor bizonyára belefért volna az órarendjébe, ha a mintatanterv szerinti első két félév nem volt neki megfelelő. Abban azért bízom, hogy elöbb mondhatom el magamról, hogy levizsgáltam, mint amit a mellékelt illusztráció sugall.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése