2008. október 21.

Megújult a KJF Honlapja!

Múlthéten szerdán - már nem emlékszem miért - a Kodolányi honlapjára tévedtem nagyobb szünetet követően. Meglepődve tapasztaltam, hogy megújult a honlap, és kicsit búslakodtam is, hogy csak most vettem észre. Az AlbaMag mai tegnapi cikkéből azonban kiderült, hogy pont azon a napon indították el az új portált. Viszont ilyen hosszan még soha, egyetlen hírportál sem foglalkozott a Kodolányi János Főiskola megújult honlapjával. De ez a TyBlog. Itt minden lehetséges. :)A főbb dolgokat az AlbaMag cikkjéből megtudhatjuk a technikai hátteret illetően:
A külső mellett az oldalt kiszolgáló technikai megoldások is újak. Az oldal készítői a keresőoptimalizálás keretében metaadatokkal biztosították, hogy az olyan keresőoldalakon, mint például a Google vagy a Yahoo minél előrébb szerepeljen a Kodolányi oldala a listán. Ami az oldal működtetését illeti: a honlapot kiszolgáló új adatbázis dinamikus tartalomfeltöltést és a korábbiaknál sokkal hatékonyabb működtetést tesz lehetővé. A munka legnagyobb része már befejeződött, de ez nem jelenti, hogy megáll a fejlesztés. A főiskola számos egységének külön honlapja van, melyeknek folyamatosan zajlik az új honlap arculatához való egységesítése. Ezek között kiemelt helyen a Nemzetközi Intézet, a Karrier Iroda, a Könyvtár és a főiskola idegen nyelvű oldalai vannak.
No igen, az angol nyelvű holnap (mind az 1 - azaz egy - oldal) még régi kinézet stílusjegyeit hordozza magán, a Fürstenfeldi Intézet honlapja (ezt hívja a KJF német nyelvű honlapjának) pedig mindegyiktől nézve elüt. Illteve ez így nem igaz, mert amikor készült, akkor a fejléc az azóta ráncfelvarrott ügyfélszolgálati honlapé volt.Maga a kezdőlap számomra elsőre némileg furcsa volt, szokni kellett.Jó ötlet, hogy az Ügyfélszolgálat és az Intra belépés kikerült a kezdőoldalra, de az zavaró, hogy az Ügyfélszolgálat jelszava nem módosítható, legalábbis én erre vonatkozó opciót sem a régi Moodle rendszerben, sem ebben az újban nem találtam. Mindamellett jó lett volna, ha a Neptunba is beléphetek már innen - persze nem ismerem azt a rendszert, hogy ez mennyire lett volna kivitelezhető. Erről jut eszembe, hogy ha már a Neptun rendszer is anno szép új kinézetet kapott, akkor a neptun.kodolanyi.hu címet is átszabhatták volna, mert így inkább nem mondom, hogy mire hasonlít.Az Ügyfélszolgálati Honlap egyértelműen előnyére változott minden szempontból az erre a feladatra nem éppen nyerő megoldást jelentő Moodle rendszer leváltása óta. A Moodle majd nekem jó lesz ahhoz, hogy az E-Learning témában írott szakdolgozatomban kapjon néhány sort, akár egy fejezetet is. Ami egyértelműen hiányzik számomra, az a fórum. Ugyan általában azok a kérdések merültek fel többnyire ott, amit a hallgatók lustasága szült, de több olyan eset is volt, amikor hasznos és új információhoz lehetett onnan jutni. Összességében én tehát visszahoznám a fórumrendszert.A kis Post-it reklám a keresztféléves képzés miatt nekem tetszik. Az ilyen ötletes megoldásokban volt hiány az előző honlapon. A mostani egy letisztult, kellemes, de kellő komolyságot sugárzó arculat lett, ahol egyedül a munkatársakra nem találtam közvetlen linket. Olyant, mint az előzőben volt a telefonkönyv menüpont (illetve az attól nem teljesen értem miért külön vett e-mail-es címjegyzék). Persze a fenti kereső ezek közül is ad találatot, és talán inkább csak azért furcsa számomra a hiánya, mert hozzászoktam, hogy van egy ilyen menüpont, ahol viszont valóban már én is a CRTL+F segítségével kerestem. A "Miért éppen a KJF" menüpont alatt van egy oktatói szemmel rész is. Ebben számomra kicsit zavaró, hogy csupa nagy (vagy legalábbis ismert) név szerepel szinte, mint Pély Barna, Azurák Csaba. Egy teljesen hétköznapi oktatót nem sikerült taláni, akinek a véleményét még hozzá lehetett volna fűzni. Értem én, hogy ezek a húzónevek, de azt úgysem hiszi el senki, hogy olyan nem oktat az iskolán, aki nem szerepel gyakorta a médiában. A hallgatói szemmel rész összeválogatása ebből a szempontból nézve szerintem sokkal jobb lett.Szóba került az imént, hogy van egy kis post-it a keresztféléves képzésre, így erről is csináltam gyorsan egy képet. Úgy látszik ekkorra már eldőlt, hogy milyen is lesz a végső arculata a megújult KJF honlapnak, mert ez már azzal azonos arculati elemekből építkezik. Úgy látszik erre a képzésre mindenképp komolyabb jelentkezőket várnak, hiszen mindenki kapott hirtelen egy-egy mappát, füzetet a kezébe, illetve számomra a tekintetük is konszolidáltabb lett az előző felvételis lap szereplőihez képest. Aki a fix pont lehet a jelentkezők számára, ő László Viktória, hiszen ő mindkét honlapon szerepelt, igaz azóta már átpártolt a másik oldalra. Összességében azonban ez a honlap is elismerésre méltó, hiszen hozza azt a színvonalat, amit egy ennyi díjjal rendelkező komoly felsőoktatási intézménytől elvárhatunk.Annyit írtam már az előző felvételis oldalról, hogy elengedhetetlenné vált a belinkelése. Látható, hogy itt még más színvilág a fejléc, ugyanakkor egyes elemek már fellelhetők itt is, amik a későbbi fejléc(ek) motívumai közt is ott lesznek. Ennek a lapnak az a nagy előnye, hogy középre rendezett, míg az új KJF honlap balra rendezett, ami a 19"-os monitoromon kicsit furcsa hatást kelt. Persze tudom, ne böngésszek ekkora monitorral, és akkor mindjárt nem lesz semmi problémám e téren.Azért hiba is akad, amire én most jól fel is hívom a figyelmet. Van ugye a menüpont, hogy Fotótár. Itt eleve idegesítő, hogy a kép helyétől függően jobbra-balra ugrál a nagy kép - tényleg nem volt egy normális script erre? A hiba a fenti képen rejtve van, mert a képlopó progi kedvesen elfedi azt, de az alábbi - a részletre fókuszált - kép már megmutatja mi is a gondom.Értem én, hogy fontosak azok a díjak, és büszke is rá az iskola - én is az vagyok, mint a Kodolányi János Főiskola hallgatója. Ettől függetlenül azonban jobban szeretném, ha a flash animáció a megnyitott kép alatt lenne, és nem azon. A hiba kijavítása nem ördöngőség, még én is tudom a megoldást rá, így remélhetőleg a programozók is gyorsan urrá lesznek ezen az apró problémán, mely feltehetően csak a figyelmetlenség maradt így a végleges, publikált verzióban. Nos, a sok nagyméretű kép miatt elég hosszú lett ahhoz a bejegyzés, hogy lassan befejezzem. Ha lesz még mondandóm, akkor azt holnap közzéteszem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése