2008. április 13.

Találkoztam Martinnal

Tegnap este ismételten összefutottam a FürstenBräu-ban a korábban már említett tanár házaspárral. Na jó, nem csak összefutottam, hanem mivel teltház volt, de az ő asztaluknál még volt hely, így megkérdeztem oda ülhetek-e. Odaülhettem. Időközben Martin is befutott a FürstenBräu-ba, akiről megemlítettem, hogy járt már párszor a kollégiumban. Ekkor odahívták az asztalhoz, és váltottak vele is pár szót. Na jó, valamivel több is volt az, mint pusztán pár szó.

Korábban szóba került a ZIS-FF, és annak elsőre horribilisnek tűnő árképzése. Időközben megszületett a válasz a sokakat foglalkoztató kérdésre: Miért €1850/szemeszter a képzés költsége? Az "MBA-Tourismusmanagement" az Uni Linz kínálatában is €1800/szemeszter. Vagyis linzi és fürstenfeldi árak szinte azonosak, hiszen a ZIS-FF az linzi egyetemmel áll partnerkapcsolatban. Ezzel szemben Bécsben egy hasonló képzés már €28000! Ami ha kiszámoljuk, hogy a ZIS-FF képzése 5 szemeszterre vetítve €9250, akkor jól látszik, hogy a bécsi ár ennek a háromszorosa. De ha máshol nézünk körül, akkor is jól látható, hogy a posztgraduális képzésnek horribilis árai vannak sok esetben.

Holnap ismét elhagyom Fürstenfeld városát. Szerencsére nem örökre, pusztán néhány otthoni teendő akadt, hogy végre kész legyen a szakdolgozat, majd utána leadhassam végre. Jut eszembe: Ha van Excel tábla mellékletem, ahol a munkafüzetben több "munka" van (értsd: több olyan kis fül lent, amin van tartalom is), akkor az feltölthető egyben is a DigiDoc rendszerbe, avagy azt akkor fülenként szedjem külön xls fájlba? Arról egyébként hallottatok, hogy az egyszakos kommunikáció szakos hallgatóknak a leadási határidőt kitolták április 15-ig? Ez számomra kicsit furcsának tűnik annak tükrében, hogy a kétszakos (pl. német-kommunikáció) hallgatóknak, akik két szakdolgozatot is írnak (függetlenül attól, hogy az egyik nem az utolsó szemeszterre van ütemezve a mintatanterv szerint), maradt az április 25. Mondjuk miután eleve e határidő alapján osztottam be az időmet, így nem tragédia számomra, ha nem tolják ki a mi határidőnket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése