2008. január 13.

Irodalom beugró?

Tegnap szóba került két könyv, ennek kapcsán elengedhetetlen, hogy eszembe jusson az irodalom szigorlat. Nem, ezek a könyvek nem tárgyai a szigorlatnak - bár lehet többet tudnék róluk mondani, annak ellenére, hogy ezeket nem olvastam, a szigorlathoz szükséges könyvekkel ellenben. Ami miatt eszembe jutott az irodalom szigorlat, az egy még régebben felmerült - majd elfeledett - kérdés. Az alapját az szolgáltatja, hogy - mint észrevettem - némi eltérés tanszékenként, de akár tanáronként is lehet a vizsgáztatás menetében. A kérdés egész pontosan annyi, hogy akinek egyszer már sikerült egy irodalom szigorlat beugrója, annak kell-e mégegyszer írnia?

A kérdés igazából decemberben merült fel bennem. Akkor, amikor Székesfehérváron voltam vizsgázni, és egy mellettem levő teremben épp szigorlatoztak. Hogy milyen tárgyból, azt nem igazán tudnám megmondani. Az egyik vizsgázó úgy ment el, hogy az egyik alapfeltételül számító vizsgájának eredményét még nem tudta. Engedték vizsgázni, amikor a vizsga végén ránézett a Neptunra, akkor látta, hogy nem sikerült. Az egyik vizsgáztató kedvesen felajánlotta, hogy ha sikerült a vizsgája, akkor szóljon, jelentkezzen fel egy szigorlati időpontra, és beírják a mostani eredményt. Ehhez képest végülis egy beugró ide vagy oda... Azt figyelte egyébként valaki, hogy már majdnem teltház van az irodalom szigorlatra, ahova jelentkeztem, míg az elején például - emlékeim szerint - sokáig egyedül voltam ennél az időpontnál?

És ha már vizsga, akkor kinek hogy telik a vizsgaidőszak? Sikerültek a vizsgák? Esetleg lesz valami, amit következő félévben kell pótolni? Jut eszembe, szeretném egy elmaradásomat pótolni. Két kolis szülinapunk is volt, Melindának és Beának boldog születésnapot, egy volt kolisnak, Veronikának pedig boldog névnapot! (Már ha olvassák.... remélem...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése