2007. december 2.

Kedden jön...

Úgy látszik, hogy a kollégium lakóinak még pár napot várniuk kell arra, hogy ismételten az egész kollégiumban élvezhessék a vezetéknélküli internet adta szabadságot. Ugyan kihoztam magammal a routert - ígéretemnek megfelelően -, de mivel a legfrissebb információk szerint kedden jön a rendszergazda, így el lett vetve az az ötlet, hogy beüzemeljük az enyémet.

A szánkózós program végül a mai nap elmaradt, jövőhét vasárnap lesz bepótolva. Ez pozitívum, hiszen a jelentkezők számát alapul véve egyértelműnek tűnik, hogy nem kell részt vennem a programon. Őszintén bevallom, eredetileg sem igazán akartam, de ha a férőhelyhiány miatt mennem kellett volna, mentem volna. (Akkor viszont már itt lesz a kisbusz....)

A jelek szerint a többséget nem igazán érdekli a mozis program. A gleisdorfi moziestre senki, az Imaxra velem együtt ketten jelentkeztünk. Háát.... ez elég szerény. Amit emellett meglepődtem, hogy egyesek tegnap elvoltak Bécsben, holott jövő héten a programok közt is szerepel.

10 megjegyzés:

  1. Kedves Tájbor!

    Valószínű nem azért mentünk most Bécsbe, mert vonatozni hűdejó, hanem mert GG a.k.a. Szingliboy áttette a programot erre a hétre és többen (többek között én is) erre a hétre terveztük a dolgainkat. Anyukámék pl. erre a napra jöttek konkrétan. Egyszóval hogyha már kibaszott nagy kritikát képviselsz ilyen témákkal kapcsolatban, akkor gyere ki a kis barlangoból és mondjad nekünk!
    Ja és jó sorozat nézést!

    Na puszcsi!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Tomi!
    Köszönöm a jelzős szerkezetű megszólítást,de szeretném a továbbiakban ennek mellőzését kérni, mert habár baromira jól hangzik és kurva laza a stílus, de nekem nem jön be... Köszönöm!
    A programokat pedig nem jókedvemből pakolom ide-oda, sajnos egy személyautó még mindig kevés 28 emberre...
    GG

    VálaszTörlés
  3. Nem gondoltam volna, hogy pusztán egy kérdés feltétele ennyire zavar egyeseket. Nem állt szándékomban sértően sem beállítani azt, hogy egyesek elmentek egyénileg Bécsbe. Sőt! Valahol pozitív ha egyéni programokat is szervez a társulat.

    Remélem jól éreztétek magatokat Bécsben. Hiszen alapvetően ez a fontos, nem pedig az, hogy ki kivel megy, avagy nem megy, és mikor.

    Mivel alapvetően ezt nem kritikának szántam - miért is szántam volna - ezért került mindösszesen csak a blog hasábjain felvetésre.

    Gábortól pedig én kérek elnézést a rá használt nem túl hízelgő jelzős szerkezetért.

    TyBoR

    VálaszTörlés
  4. Na Tomi vagyok ismét!

    Gábor, ha zavart a jelző sry, nem megbántani akartalak, egyébként meg szerintem nem én voltam ez első aki ezt mondta rád! Viszont akkor neki is mondd ezt légyszives ne csak nekem!
    Másrészt egy szóval sem írtam, hogy te hibás lennél azért mert nem mentünk, pusztán ennyit írtam idézem "áttette a programot erre a hétre és többen (többek között én is) erre a hétre terveztük a dolgainkat" - ebbe semmi negatív nincsen pusztán leírtam az okot amiért külön szerveztünk magunknak programot, az csak nem baj!?!

    Másrészt Tybor! Az, hogy véleményt alkotsz, az nem gond, csak akkor ne így tedd! Én pontosan azért commenteltem ide, mert az, ahogy leírod a dolgokat nem felel meg a valóságnak és mivel a fél iskola a tanárok és az esetleges jelentkezők a te blogodból informálódik erről a helyről, nem biztos hogy illik ilyen szinten lehúzni a dolgokat!
    Képzeld mi tök jól érezzük magunkat itt, arról, hogy neked más a beállítottságod én személy szerint nem tehetek! Egyszer nem mondta neked senki sem hogy ne gyere velünk sehova! Vagy ha nem így van akkor mondd meg légyszives és elnézést kérek!

    Ezt csak a tisztánlátás érdekében írtam!

    VálaszTörlés
  5. Üdv ismét!

    Szándékosan természetesen soha nem írtam valótlant a blogban - miért is tettem volna? Az én perspektívámból nézve minden igaz. Mindamellett a személyes blog írása mindig is egy szubjektív műfaj marad, így eltérhet mások véleményétől, akár még a valóságtól is alkalmanként a tartalam. Az igazság relatív.

    Én csak örülök, ha jól érzitek magatokat, hiszen ennek az egész fürstenfeldi projektnek a céljai közt szerepel úgy gondolom ez is. Bár ezt úgy rémlik - javíts ki, ha tévedek -, de nem vontam kétségbe, hogy ne lenne jó a hangulat. Pusztán egyfajta klikkesedést vetett fel anno az egyik bejegyzés, melyet azonban megcáfoltatok. Emlékeim szerint ennél több nem történt.

    Sajnos a jelek szerint (is) nem mindenkivel felhőtlen a viszonyom, azonban ettől függetlenül én eddig is és ezután is igyekszem a közösségi szellemet szem előtt tartani. Például e segítő szándék jegyében ajánlottam fel, és hoztam is ki végül az otthoni routerem, amit be is üzemeltem, miután a rendszergazdák által hozott eszköz sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Szerencsére ez azóta is tökéletesen működik, a lefedettségébe tartozók nagy örömére.

    Azt a feltételezést pedig, hogy a fél iskola a blogomból tájékozódik külön köszönöm, bóknak veszem. Ekkora olvasottsága azért talán (még?) nincs a főiskolán belül az általam írtaknak, mindamellett én eddig is és ezután is hangoztattam, hogy ez egy szubjektív blog, nem pedig egy objektív hírforrás. Mindamellett természetesen cél minél objektívabbnak maradni, de kár lenne csak az itt leírtak alapján véleményt formálni.

    Ennek tükrében előfordulhatnak olykor félreérthető bejegyzések, melyekkel kapcsolatos érdemi és kulturált kritikákat, észrevételeket eddig is szívesen fogadtam, és ez ezután sem változik. Az sosem baj, ha egy témát több aspektusból is körbejárunk.

    TyBoR

    VálaszTörlés
  6. A Vicces az az egészben Tibi,hogy látod ennyi,ha lejönnél beszélgetni velünk nem lennének ezek a kiborulások egyik oldalról sem. Ha az embernek problémája van egy másikkal akkor azt jobb személyesen közölni vele(Én pl. ilyen vagyok),nem pedig blogon.Igy most itt elmondta mindenki mi a problémája de nem kellett volna ez sem,ha esetleg beszélgetni is lejárnál.:-)
    Lehet hogy a 21.szd-ban élünk de én még mindig jobban preferálom a személyes beszélgetést a levelezésnél...
    Amugy a pinceklubbal kapcsolatban:Én sem dohányzom,mégis egy jó baráti társaságért megéri,hogy esetleg füstös legyen a pulcsim,végétére is csakegy egyszerű pulcsi,sztem egy barátság egy pulcsinál többet ér..Végtére is az csak egy egyszerű ruhadarab..A mosógép meg majd úgyis megoldja..nem?Ha meg nem..istenem akkor fél év alatt tönkremegy a pulcsid,de szereztél barátokat.Szerintem nem rossz arány...Amugy passziv dohányzó leszel lent a pincében ,igaz...De Pesten amikor kimész az utcára ott még durvább a levegő.Ott nem zárkozhat az ember "üvegbúrába..".Ha csak nem kint laksz Hűvösvölgyben,bár sztem ott sem tisztább annyira a levegő..Szval szerintem ezek csak kifogások...De ha nem akkor elnézésed kérem..

    VálaszTörlés
  7. A lényeg valahol pontosan ez: szabadon választhatsz, hogy szeretnél-e passzív dohányzó lenni vagy sem. Én úgy döntöttem, hogy nem. És ezt nem azért tettem, mert mondjuk bajom lenne a pinceklubbal, főleg nem az ottani társasággal.

    Egyébként nem csak én választhatom a passzív dohányzást, a dohányzók maguk is mondhatnák, hogy épületen belül nem dohányoznak. A füstérzékelők miatt a klubhelyiségen kívül úgysem lehet az épületben. Ez az elhatározás sem lenne elképzelhetetlen, hiszen nekem van olyan ismerősöm, ahol bár az egész család dohányzik, mégis akár a tél közepén is kimennek az erkélyre cigizni, és nem a lakásban teszik ezt.

    És hogy mi minél ér többet? Az egészség mindennél többet ér...

    TyBoR

    VálaszTörlés
  8. Sztem nagyon elbeszéltünk egymás mellett,vagy te nem értesz meg....Én azt mondtam,hogy alapban is passziv dohányzó vagy,vagy te Pesten nem szoktál kimozdulni a levegőre?Az egésszég többet ér,de inkább élek 60 évig,de a barátaim ott lesznek a temetésemen,minthogy 70 évig éljek egészségesen,aztan meg a kutya sem gondol rám,mert pl.barátom egy darab sincsen..EZért már nem éri meg élni..Az élet nem a 4 fal közötti életről szól...Persze ezeket nem sértésnek irtam,s remélem nem is veszed annak,csak azt szeretném megkérdezni hogyha ennyire nem tudsz sehova sem beilleszkedni,akkor miért pont egy olyan szakot választottál,ahol a kommunikáció van preferálva?Vannak olyan állások is ahol az ember megvan egymagában magányosan,s talán még jobban is éreznéd ott magad.. Jelzem ezt sem sértésnek szánom.A pinceklub pedig egy "bulihelység"..Pesten hány buliban voltál?Képzeld ha azokat ott kiküldik hogy menjetek ki cigizni...Egyébként szerény véleményem szerint a légkör nem rosszabb a pesti légkörnél..Egyébként ha egészség a fontos,az nem a passziv dohányzás elkerülésénél lehet elérni,azt a mondást ismered hogy a hosszú élet titka a sport?Hiába egészséges az ember,ha pl. az izmai 50 evesen felmondják a szolgálatot.
    Egészésges az ember úgy lehet,hogyha rendszeresen sportol,és egészségesen eszik.Tudom,mert nekem van a családomban cukorbeteg hozzátartozó,s hidd el ő is szívja ezt a mocskos pesti levegőt,de állítom hogy egészségesebben él bármelyikünknél..Szval az a lényeg,hogy én nem a dohányzásra kérdeztem rá,hanem arra hogy miért nem szeretsz barátkozni..Nem mondtad,hogy bajod lenne a társasággal...Mi probáltunk az elején nyitni feléd,ha emlékszel,hívtunk sportolni is,és akkor mondtad,hogy nem szeretsz sportolni.

    VálaszTörlés
  9. Igyekezlek megérteni, ettől függetlenül megeshet, hogy elbeszélünk egymás mellett. Szerencsé(m)re Budapesten ritkán járok, hiszen nem ott lakom, és nem ott tanulok. Abban mindenképp egyet kell értenem, hogy ugyan (gondolom) lehet barátok nélkül is élni, de nem érdemes.

    Azért abból kár messzemenő következtetést levonni, hogy hova mennyire tudok beilleszkedni, mert most épp egy bizonyos csoportba kevésbé sikerült.

    Én nem mondom, hogy menjen bárki is ki cigizni a pinceklubból, hiszen nincs megtiltva ott a dohányzás. Amit leírtam, azzal arra akartam utalni, hogy előnyben részesíten a nemdohányzó helyeket a dohányzóval szemben. Ezt a véleményem akkor is fenntartom, ha bármelyik szórakozóhelyről, avagy épp a pinceklubról beszélünk.

    Ugyan az egészséges életmódhoz szervesen hozzátartozik a sport, de a (passzív) dohányzás veszélyeit és következményeit sem szabad figyelmen kívül hagyni. Elismerem, nem sportolok, részben ezért is utasítottam vissza az invitálást. Ha például fociról beszélünk, akkor ott a másik ok, hogy soha nem értettem a lényegét, hogy miért jó x percig rohangálni a ladba után. Ezért nem szoktam TV-ben sem nézni. (Tudom... az a lényege, hogy addig is sportolsz. Gondolom.) Néhány más sporttal kapcsolatban pedig korlátozott egy nyári műtétem után szerzett sérülés, mely miatt még itt Fürstenfeldben is jártam fizikoterápiás kezelésre.

    Azt az állítást tehát visszautasítom, hogy ne szeretnék barátkozni, bár kétségtelen, hogy itt most jelentős szerepem volt nekem is abban, hogy több emberrel nem alakult ki érdemi kapcsolatom. Igyekszem levonni a megfelelő konzekvenciákat.

    TyBoR

    VálaszTörlés
  10. SZia!válaszod megérte,tudtam hogy volt mütéted,nem is akartam előhozni.
    A focinak igazából a lényege a csapatjáték,nem a labdáért való futkosás,hanem a csapatszellem,a csapatjáték kialakítása,mint a legtöbb sportban.
    Most más nem is jut eszembe,így ezt a témát sztem átbeszéltük,s lezártnak tekintem:-)

    VálaszTörlés