2007. november 9.

Tönkrement AP

Lehet hosszú idő után kiderült, hogy mi okozta alkalmanként a kollégiumi belső hálózat problémáit. Feltehetően a földszinti AP okolható a kezdetek óta jelen levő hibá(k)ért. Így a mai nap lekapcsolásra került. Ennek egyedüli hátránya, hogy szerintem a többség a fölszinti eszközre csatlakozott, hiszen az a kollégium nagyobb részéről elérhető, és például az étkezőben, avagy az alagsorban, valamint az étkező fölötti részen az emeleten is csak erre lehetett rácsatlakozni. A másik eszköz által lefedett szobákban vagy nincsen vezeték nélküli internet elérésére alkalmas notebook, vagy feltehetően (ha kisebb jelerősség mellet, de) rá tudnak csatlakozni a lentire is. Egyedül Melinda gépe, ami miatt hétközben elengedhetetlen mégis a fenti router, mert nem lett megoldva neki a vezetékes elérés.

Többek közt a fentiek miatt, illetve, hogy ígéretemnek megfelelően a hétvégén befejezhessem a KJFF honlapját, javasoltam Gábornak, hogy - legalább a hétvégére - kerüljön át a router az AP helyére, ezáltal több ember számára biztosítva a hétvégére a vezeték nélküli elérést. Végső megoldás azonban - amennyiben valóban az AP hibás - csak egy másik AP vásárlása lehet. Mert azt csak remélni tudom, hogy a továbbiakban is szerenté ezt az extra kényelmi szolgáltatást biztosítani a főiskola a fürstenfeldi kollégium lakói számára.

6 megjegyzés:

  1. Ja, még annyit, hogy többek között a Hajnal Bea is tudta hol vagyok, tahát csak rossz helyen kérdezgettél...

    VálaszTörlés
  2. Ez a másik bejegyzéshez ment volna...

    VálaszTörlés
  3. Ha már véletlenül ide került a hozzászólás, akkor itt reagálok. Szerintem kár lenne ebből az apró félreértésből nagyobb problémát kreálni, mint amekkora. Én kb. 5 embert megkérdeztem tudja-e merre vagy, nem tudta. Mindenkin nem mehetek sorra. Összességében annyit szerettem volna elérni, hogy tegyük le lentre a routert, hogy tudjak a KJFF-es honlappal haladni, mert ha most hétvégén nem sikerül vele haladnom, akkor a tanítási gyakorlat, óravázlat, kezelés miatt több napot megint csúszni fog, amit nem szeretném, mert megígértem, hogy jövő hét elejére elkészül.
    Ami ezen felül van, az egy apróbb félreértés miatti teljesen felesleges vihar, amit ha te is benne vagy, szerintem jobb lenne mielőbb lezárnunk.

    TyBoR

    VálaszTörlés
  4. Van egy második működőképes router is az épületben, ami megfelelő "helyezkedéssel" elérhető, így szerintem ez nem lehet akadálya a csúszásnak.
    Egyébként most éppen működik a fsz-i is, a kérdés csak az, meddig?!
    A hibát egyébként én már szeptemberben jeleztem a fehérvári rendszergazdák felé, akik eddig még válaszra sem méltattak...

    VálaszTörlés
  5. Nem érzem feladatomnak, hogy én rohangáljak a net után. Ha a kollégiumban nem lesz net a szobámban, akkor a vizsgatanítást követően hazautazom addig, míg be tudom otthon - megfelelő körülmények biztosítása mellett - fejezni a honlapot.
    Egyébként ha az megoldást jelent, akkor mikor visszakapom a Stratusom, akkor ki tudom hozni az otthoni routerem, hiszen míg nem vagyok otthon, addig úgy sem használja senki. Ez talán hosszabb távú megoldást jelent a problémára.

    TyBoR

    VálaszTörlés
  6. A fehérvári rendszergazdák még a fehérvári helyzetre is a magasból tesznek. A koliban még az aulában sincs net általában, nem hogy a szobákban.
    Egy fehérvári kolis Kodós

    VálaszTörlés