2007. február 7.

Bécsi kirándulás

A mai nap Bécsbe látogattunk el. Kilátogatott Tóth tanárúr is, így 5 autóval (köztük a suli kisbuszával) el tudtunk menni, mindenkinek lett helye. Az elején ugyan némi logisztikai problémát okozott az emberek megfelelő elosztása, hiszen például gondolnunk kellett a mozgássérült hallgatóra. Végül ő Tóth tanárúr Suzukijával, a "felszerelése" a Volkswagen csomagtartójában utazott.

Szinte hihetetlen, de a nap nagy részében sikerült megoldani, hogy az 5 autó ne szakadjon le egymástól. Az egyes helyszínek közti gyors navigálást pedig egy GPS segítette. Hasznos kis eszköz.

Első megálló Heiligenkreuz. Az apátságot néztük meg, ahol egy magyar idegenvezetőt kaptunk. Mint a vezetés után Tóth és Gulyás tanárúr beszélgetéséből kiderült elég hiányos volt a vezetés, de bizonyára itt is él, hogy pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadnak el.

Következő megálló a Naturhistorisches Museum, ahol a "Mumien aus dem Moor" kiállítást nézhette meg aki akarta, aki nem, annak szabad program. A kiállítás megtekintésén is szabad választási lehetőség volt, hogy mindenki egyénileg fedezi fel, vagy az előre egyeztetett - német nyelvű - idegenvezetésen vesz részt. Az apátsághoz hasonlóan itt is kb. 1 órát jelentett ez a vezetés.

A nap utolsó programja a Schönbrunni vár volt, ahol aki gondolta megnézte díjmentesen a parkot, aki a várba is be szeretett volna menni, sajnos kint maradt, ugyanis - ezt nem tudtuk - akkor zárt a vár, mikor odaértünk. Én személy szerint sem a várat nem akartam már megnézni - de majd egyszer igen -, a parkban sem akartam fagyoskodni, így Gulyás és Tóth tanárúrral beültem az étterembe, ahol sütiztünk egyet.

Az idővel olyan szinten szerencsénk volt, hogy nem esett, ugyanakkor nem volt sajnos valami meleg. A programok végeztével elindultunk haza. Az autópályán traffipaxot is láthattunk, azonban szerencsére minket nem, csak az előttünk levőket villantotta le.

Csütörtök Grác, egyeseknek Zotter, illetve Buschenschank. Én az idegenvezetésen voltam, Zotter pénteken, így csak a Heinrichbe megyek. Eredetileg úgy nézett ki, hogy a szüleim is átnéznek az esti programra, de most valószínűbb, hogy ez elmarad. Régi tervünk, hogy a KJFF itteni munkatársát elhívjuk Buschenschankba ugyancsak kudarcba fulladt, de nem adjuk/adom fel. Lesz még Melinda Vogl-es buschenschankozás :)