2012. május 7.

Érettségi: Magyar

Magyar érettségi 2012
A mai napon zajlottak a magyar nyelv és irodalom érettségik. Az Eduline oldalán már fent vannak a szaktanár által írt megoldások, a hivatalos megoldókulcs holnap érkezik. A feladatokat elnézve azért megnyugodtam, idén is le lehet érettségizni. Nekem legalábbis ebben az évben is sikerült volna. A szövegalkotási résznél én vagy az érvelést, vagy a Karinthy összehasonlítást választottam volna, de igazából az Arany ballada is leküzdhető téma volt. A hármas feladatnál meg én is gondolkodás nélkül Shakespeare-t jelöltem volna, de valóban logikus a Kosztolányi is. Holnap kiderül. Addig pedig az eduline megoldások: szövegértési rész, szövegalkotási rész, problémás feladatok | Frissítés: Bebuktuk Shakespeare-t, az indoklás: "Csak magyarul írt szövegekből válogattam / Magyar nyelvű a szerző / Közvetett módon kizárható, hogy William Shakespeare a szöveg szerzője". Közvetett módon kitalálhatja a minisztérium, hogy mit gondolok a kérdés kitalálójának felmenőiről. Oktatási Hivatal megoldókulcsai: középszint, emelt szint.