2011. december 5.

Logitech MX5500 Revolution: Középső egérgomb

A mai blogbejegyzésem célja egyrészt, hogy később saját magam is könnyen és gyorsan visszakereshessem a megoldást az alábbi problémára, másrészt talán mások is szembesültek ezzel a "hibával", és nekik/nektek is hasznos lehet. Még anno írtam róla, hogy vettem egy Logitech Cordless Desktop MX 5500 Revolution egér+billentyűzet kombót. Amilyen jó bill. és egér terén a Logitech, annyira béna SetPoint szoftvert ad hozzá. A 4-es változathoz megoldást jelenthet az uberOptions (így már olyan lesz, amilyent gyárilag elvárnánk), a 6-osnál viszont nekünk kell trükköznünk. Nekem például azzal akadt problémám, hogy a Chrome alatt nem volt középső egérgombom, és a SetPoint szoftver alapban nem kínálja fel a lehetőséget, hogy bármelyik gombra beállíthassam a sima középső egérgombot. Persze némi kerülővel megoldható.
A My Mouse fülön az Advanced Setting (legalsó) menüben "Enable..." és utána Configure. Ott "Add..." és keressük meg a chrome.exe -t. Én a nagyitóikonos gombra akartam a középső egérgombot beállítani, így arra kiválasztottam egy tetszőleges beállítást (hiszen ugye amit szeretnénk, az itt nincs) Ezután ok-ok... bezárhatjuk a setpointot. Az user.xml fájlra lesz szükségünk, ami a C: \ Users \ (felhasználónév) \ AppData \ Roaming \ Logitech \ SetPoint mappában lesz. Itt meg kell keresni a chrome.exe-t, és az ott lévő sorokat lecserélni erre:
<AppOverride App="chrome.exe" HandlerSet="MiddleMouseButton">
<Handler class="MouseButton">
<Param ButtonName="MiddleButton"/>
</Handler>
</AppOverride>
Mentsük el, majd indítsuk újra a SetPointot, és örüljünk :)