2010. szeptember 10.

Nyaralás - 7. nap

Fürstenfeld barokkos túlzással élve világvárossá fejlődött mióta nem jártam arra. Lebuktam, mert nem tudom megmondani, hogy mi helyén, de felépült egy hatalmas Interspar, a Lidl átköltözött a megszűnt Leitgeb helyére, a Hofer is odébb költözött, az OBI is új áruházat épít, sőt előtte még egy másik valami is épül, de annak már elfelejtettem a nevét. Emellett két új körforgalom is lett (legalábbis én ennyivel futottam össze), de nem ilyen gazzal benőtt, mint itthon, hanem kapott díszítést. Szóval úgy látszik gazdasági váltás helyett gazdasági felvirágzás dívik a stájer Thermenland fővárosában.

Szerencsére ezzel szemben a belvárosban nem történt lényegi változás, és ez így is van jól. Ebédelni a Gasthof Kasermandl-ben voltunk, de desszertként egy kis (bár inkább nagy az adag méretét tekintve) fagyi is belefért a főtéren a Thermenkonditorei-nál. Meglepődve tapasztaltam egyébként, hogy itt is 1 euró volt 1 gombóc ára, ahogy Seiersbergben is, pedig régebben 20-30 cent eltérés szokott lenni. Seiersberg lett olcsóbb vagy Fürstenfeld drágább e téren?

A mai nappal lényegében vége a nyaralásnak, holnapra a pakolás és a hazautazás maradt. Szerencsére az esetek többségében bár nem nyári, de kirándulásokra alkalmas idő fogadott bennünket ezen a héten, és egyedül esősebb nap a szerda volt, azonban akkor sem esett folyamatosan. Ha nem fújt volna a szél, akkor még ennél is sokkalta kellemesebb idő lehetett volna a héten, de ne legyünk telhetetlenek. Végülis szeptember az már őszi hónap, az időjárás is igyekezett ezt idézni.