2010. június 13.

Hamiltonnak mindent szabad

Ma újabb tanúbizonyságot kaphattunk arról, hogy a Forma 1-ben (is) vannak egyenlőbbek az egyenlőknél. Már a Maláj Nagydíjon minden kétséget kizáróan bebizonyosodott, hogy kétféle szabálykönyv létezik. Egy, ami vonatkozik úgy általában a versenyzőkre – ez az általunk is ismert. És van egy rövidített kizárólag Hamilton számára, mely egyetlen sorból áll: „Tedd, ahogy jónak látod”. Hamilton pedig teszi annak biztos tudatában, hogy a versenybíróságtól legrosszabb esetben is csak figyelmeztetést kap. Azt azért valaki elárulhatná végre, hogy hány figyelmeztetés ér egy komoly büntit végre?

Az említett Maláj Nagydíjon ugye Petrovval szemben volt sportszerűtlen, majd jött Kína és az emlékezetes boxkiállás, melyekért sorban kapta a figyelmeztetéseket. Ma pedig a benzint nem sikerült megfelelően kiszámítani, így annak érdekében, hogy az FIA számára megmaradjon a kellő mennyiség az autóban, a levezetőkörben egész egyszerűen félreállt. Mindez pedig azért szabálytalan, mert a 2008-as Maláj Nagydíj után a FIA hozott egy szabályt arra vonatkozóan, hogy az utolsó mért köre után bizonyos időn belül körbe kell érnie a versenyzőnek, és ez ugye nem teljesült.

Ki hitte volna, ezt a szabályt is a McLaren és Hamilton miatt hozták meg, ugyanis üzemanyag-spórolás miatt – akkor még a megmaradt üzemanyaggal kellett elrajtolni a futamon – túl lassan mentek körbe, és ez veszélyesnek ítéltetett.

Hamilton és a McLaren is sportszerűségből már rég leszerepelt, így tőlük nem is várhat mást az ember, de a versenybírók részéről elvárható lenne, hogy mindenki egyenlő elbírálás alá essen, és a szabálytalanságokat pedig mindenkinél egyformán büntessék meg. Avagy most akkor a következő nagydíjon a levezető körben minden autót parkoljanak le a pálya szélére? Tényleg erre tartson az F1?