2009. december 22.

Bécs - 2. nap

A mai nappal véget is ér a kis nyaralásunk (telelésünk?). A hotel szerintem - apróbb dolgoktól eltekintve - rendben volt, és a személyzet alapvetően segítőkész volt. Majd az ünnepek alatt-között igyekszem összehozni egy valamivel részletesebb bejegyzést is a hotelről, hátha valaki számára hasznos lehet a Park Inn Uno City Vienna kapcsán szerzett tapasztalaton. Annak mindenesetre örültem, hogy nem az utcafrontra, hanem a csendes mellékutcára nézett a szoba ablaka.

A reggel a büféreggelit és az összepakolást követően a Prater követte. Nem, nem az óriáskerék érdekelt ezúttal - pedig akár érdekelhetett volna az is, hiszen korábban még nem jártam a Práterben -, de az is igaz, hogy ha már arra jártam, akkor természetesen le is fényképeztem. Megnéztem volna akár a "mini karácsonyi vásárt" is - legalábbis az a kb. 10 bódé megérdemli a mini jelzőt -, de sajnos úgy látszik délelőtt sztrájkba léptek. A lényeg azonban nem itt, hanem a Május 1. utcában volt.

Itt található ugyanis az a kaszinó - meg egy rakat másik -, ahol Zsófi dolgozik. Mivel nem volt jelentős forgalom a mellesleg éjjel-nappal nyitva tartó helyen, így volt idő arra, hogy megmutassa a helyet nekünk, illetve egy kicsit elbeszélgessünk (köztük a pókerről és a "majdnem blackjackről"), mielőtt elindulnánk haza. De mindezt megelőzően a karácsonyi vásárba indultunk tovább.

Igen, Rathaus, Christkindlmarkt. Az ilyenkor szokásos "óriáskrumplis" kaját, illetve egy Marillenpunch mit Ingwert (haha, kivéve a sofőrt, aki viszont nem én voltam :-)) követően a 24 órás kártyánkat kihasználva vissza az autóhoz, majd még egy (kevésbé) gyors vásárlás a Merkurban, valamint egy gyorsabb az EuroSparban. És innen már tényleg nem maradt más hátra, mint előre. Vissza Magyarországra, gyerünk haza.

Jelentem, este 8 óra körül meg is érkeztünk, nem volt ezúttal sem semmi gond az úton. Ezúttal is biztos ami biztos alapon az autópályán jöttünk végig, ami ugyan valamivel hosszabb, de biztosan rendesen le van takarítva, és gyorsabb is, mint a rövidebb alternatíva lett volna. Legközelebb olyankor kell megismételni, amikor jó idő (pl. nyár) lesz, mert például tegnap este -8-at mért este 10 körül az állomás közeli hőmérő, és ráadásul még a szél is feltámadt. Ergo nem volt kellemes idő hétfő este. Igaz, a maira annyira nem lehetett panasz.