2009. szeptember 28.

Ez gyors volt

Valójában ezt a mondatot már másfél hete mondtam azzal kapcsolatban, hogy hétfő délután voltam az okmányirodában útlevelet csináltatni, és csütörtökön már meg is hozta a postás. Pedig ez nem a duplaáras 5 napos volt, hanem a sima 30 napos, mégis sikerült 71 óra alatt - igaz az arányt rontja, hogy a postás csak délfele jár erre, miközben ugye ő ezt már reggel megkapta, így ennél is gyorsabb volt.


Ez már egyékbént ez az újfajta biometrikus útlevél, abból is már az, amelyik az adatokon túl már a fényképet és az újlenyomatot is tárolja a chipben. Már ideje volt mellesleg csináltatnom egyet, mert az előző inkább le se írom, hogy már mióta nem érvényes. Igaz, nem is utaztam olyan helyre, ahova szükségem lett volna erre az okmányra. Ez az burgundi színű változat egyébként nekem jobban tetszik, mint az a kék, amilyen anno volt az enyém. Azt viszont továbbra sem szeretem az útlevelekben, hogy relatív nagyok, a plasztikkártyát sokkal praktikusabbak. Persze azon nem lenne x oldal a vízumnak, bár az is igaz, hogy ha már egyszer úgyis bevezették a chipet, akkor szerintem akár az ilyen dolgokat is tudná tárolni.