2009. január 18.

Opel Insignia

Pénteken délután tartották az Opel Insignia hazai bemutatóját. A Gemenc Cégcsoport jóvoltából a TyBlog is hivatalos volt a szekszárdi autószalonjukban tartott rendezvényre, ahol leleplezték a nagyközönség előtt a 2009-es év autóját, a Vectra helyébe lépő Insigniát. A szekszárdi márkakereskedés életében duplán ünnepi nap volt a pénteki, hiszen nemrég nyílt meg a felújítási munkálatok után már méltán európai színvonalat képviselő autószalonjuk.

Az új autó bemutatása előtt a cégvezető Ifj. Deé József köszöntötte a rendezvény résztvevőit, majd egy rövid kulturális program következett. Autóbemutatós "standard" alapján természetesen táncos showműsort kell érteni ezalatt. Majd egy rövid film levetítésével megismerkedhettünk a cégcsoport múltjával, jelenével, illetve hallhattunk pár szót a jövőbeni tervekről. A következő prezentáció azonban már valóban a 2009-es év autójáról, az Opel legújabb modelljéről, az Insigniáról szólt. A vetítést követően pedig a szalon közepére állított bemutatóautóról is lehullt a lepel.

Insignia - egy autó, amely átütő kialakítást, kiváló vezetési dinamikát és innovatív technológiákat ötvöz, valamint négykerék-meghajtású, 7 különböző motorral választható és a legmagasabb biztonsági követelményeknek is megfelel. Insignia - új név, új autó, új ambíció - és új korszak az Opel történelmében. Az új ötüléses merész kialakítású formái és innovatív műszaki megoldásai az Opel jövőjét szimbolizálják. Az Insignia stabilitását és a kezelhetőségét az adaptív 4×4 rendszer aktív, azonnali nyomatékelosztása javítja. A FlexRide elektromechanikus futóműrendszer elősegíti az autó alkalmazkodását az aktuális útviszonyokhoz, továbbá lehetővé teszi, hogy a vezető a hangulatához igazodó beállítást válasszon (elsőkerék-meghajtás esetén opcióként rendelhető, összkerékhajtás esetén alapfelszereltség).

Az Opel legújabb, kategóriájában a legjobb adaptív fényszóró (AFL) rendszere kilenc különböző beállítással rendelkezik, melyek automatikusan alkalmazkodnak a vezetési körülményehez és biztosítják a nyugalmas vezetést illetve a megfelelő biztonságot. Az Insignia hét különböző motorral kerül forgalomba. A benzinmotor-választék a négyhengeres 115 LE teljesítményű egységtől a V6-os, 260 LE teljesítményű motorig terjed. A három új közvetlen befecskendezésű dízelmotor hengerűrtartalma 2,0 liter, teljesítményük 110 LE-160 LE.

Az autóval az első rövid tesztkört is a TyBlog tehette meg. Annak érdekében, hogy mindenki sorra kerülhessen, aki a rendezvényen részt vett, sajnos csak egy igen rövid kipróbálási lehetőség volt adott. Azonban ez a pár kilométer is elég volt ahhoz, hogy az autó magával ragadjon és meggyőzzön arról, hogy jó úton indult ez az Opel akkor, amikor nekikezdett az Insignia fejlesztéséhez, és nem véletlenül nyerte el a 2009-es évben az év autója megtisztelő címet. A hétvégén bemutatóhétvégén tart az Opel csoport, melyről tudom, hogy kicsit megkésve szóltam, de a vasárnapi nap folyamán még érdemes lehet felkeresni a legközelebbi márkakereskedést és átélni az "Insignia-élményt".

Aki a jelenleg megjelent 5-ajtós vagy sedan kivitel helyett inkább a kombiban gondolkodik, egy jó hírem van. A Gemenc Cégcsoport munkatársaitól kapott információk szerint hamarosan, várhatóan még a tavasz folyamán bemutatásra kerül itthon is. Az autóval való virtuális ismerkedéshez pedig érdemes erre a linkre kattintani, aki tud angolul vagy németül, nekik érdemes az idegen nyelvű honlapot is átnézni. Egyrészt ott már a kombiról is szerepel információ, másrészt néhány dolog a magyar változatba nem került át. Harmadrészt nekem csak a külföldi oldalról sikerült - az egyébként teljesen ingyenes - háttérképet, videót és csengőhangot a mobiltelefonomra (khm... PDA-ra) letöltenem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése