2008. december 19.

Sikerült a szigorlat

Szinte hihetetlen, de sikerült az irodalom szigorlatom. Az elsődleges híresztelésekkel szemben végül nem Peres Anna, hanem Tóth Zoltán tanárúr volt, aki beugrott helyettesíteni. Tételként az alábbit húztam: "Barock: zeitliche Einordnung - gesellschaftliche Grundlagen -Hofkultur und Sprachpflege – M. Opitz und die metrische Regelung - Dichtung und Weltsicht – Der Simplizissimus-Roman von Grimmelshausen - Interpretation von 2 Gedichten. Pflichtlektüre: M. Opitz: Buch von der deutschen Poeterey (Auszug: Das VII. Capitel); Ach Liebste – P. Fleming: An sich; Wie er wolle geküsset sein – A. Gryphius: Es ist alles eitel, Abend – C. H. v. Hofmanswaldau: Die Welt." A mellékelt kép is ennek megfelelően ezt a tételt illusztrálja.

Most már csak az Ügyfélszolgálatot kell megkérdeznem, hogy akkor ezért most kell-e UV díjat fizetni, ha kell, akkor mennyit és hogyan. Elvileg ugyanis azt írták, hogy küldenek erről majd Neptun üzenetet, de nem futottam össze ezzel az üzivel azóta sem. Egy korábbi levél szerint - melyben írták, hogy később küldik a részletes tájékoztatót - ugyanis ezentúl a Neptunban kell majd befizetni az ilyen jellegű díjakat. A részletek pontos ismerete nélkül már jó ötletnek tartom egyébként, mint a korábbi csekkes megoldást. Így sokkal kényelmesebbé vállhat az ilyen jellegű ügyintézés. Továbbá a tandíj befizetése is ezentúl Neptun rendszeren keresztül történik.

A szigorlat mellett kiválasztottam és véglegesítettem a záróvizsga tantárgyát, mely végül a német filmtörténetre esett. Remélem, hogy jól választottam. Ezt még Fürstenfeldben a germanisztika szakos hallgatókkal közössen tanultuk - a mostani irodalom szigorlatomon is jelen levő - Tóth Zoltán tanárúrnál, és úgy érzem/éreztem, hogy erre még egész jól emlékszem, és nem is olyan nehéz. Majd a záróvizsgán kiderül, hogy valóban így van-e. Igaz, addig még van egy nyelvészet szigorlatom is, aminek sikerülnie kellene.

2 megjegyzés: