2008. december 17.

Ma (is) irodalom szigorlat

Elérkezett a nagy (?) nap, az irodalom szigorlaté, amivel kapcsolatban mindenkinek köszönöm, aki már jelezte bármilyen formában, hogy majd gondol rám. Koncentráljunk közösen a 7-es tételre. Annál jobb választás nem lehet. És például véletlenül se jusson együnkbe a 3-as vagy mondjuk 19-es. A 4-es az olyan vegyes. Mert a Nathan der Weise amiben van a Ringparabel az jó, de a többi a tételben kevésbé szeressem szinten van csak. Ha nem Goethe és Schiller drámák (7-es), akkor mondjuk a próza (8) is jó, de ne a líra és ballada (6). Mivel azonban sokan úgysem tudják, hogy mik ezek a számok, így inkább gyorsan fel is hagyok velük. Hiszen nekem a tétel mindegy, csak legyen legalább kettes (mivel nem Erika vagyok - bocs! -, így nekem most így hirtelen ez is már bőven megfelelne).

A héten tart nyílt napot a Kodolányi János Főiskola, mely első köréről lemaradtam (sorry...) , de a második körről és az időpontokról hamarosan írok. A székesfehérvári eseményen kiderült, hogy az iskola "fogja a hallgatók kezét". Hááát, valaki akkor jöjjön már be a szigorlatomra és fogja meg a kezem, segítsen át a vizsgán. Sajnos a Mikulásnak elfelejtettem megemlíteni és ilyen gyorsan szerintem már a Jézuskához sem ér oda. Ráadásul mi a címe?

Mellesleg megjegyezném, hogy ez a blog 700. bejegyzése. A 700 a 699 és 701 között található természetes szám. Mivel osztható számjegyeinek összegével, így Harshad-szám, ráadásul négy egymást követő prím összege (167 + 173 + 179 + 181). A Harshad-szám vagy más néven Niven-szám minden szám, amely az adott számrendszerben osztható saját számjegyei összegével. A Harshad-számokat D. R. Kaprekar definiálta. A „harshad” szó a szanszkrit harṣa szóból származik, és „nagy vidámság”, „nagy öröm” a jelentése. A Niven-szám elnevezés Ivan Morton Niven nevéből ered, aki 1997-ben egy számelméleti konferencián felolvasta az e témában írt értekezését. Egyébként ugyancsak erről a számról a Shinkansen 700-as is eszünkbe juthat, ami egy japán nagysebességű motorvonat.

Némi "csalással" gondolhatunk a Boeing 737-700-as gépre is, ami egy nagyon megbízható repülőgép, a 737-300 utódja. Szinte az összes európai légitársaság rendelt belőle. Mérete átlagosnak mondható. Utasférőhely: 119 fő. Utazósebesség: 850 km/h. Legnagyobb üzemeltetője az amerikai Southwest Airlines 324 ilyen géppel. A mellékelt képnek azonban én inkább egy Malév gépet választottam.

A koncepcióautóként bemutatkozó Mercedes F700 valószínüleg még kevésbé jutott bárkinek is eszébe a 700-as számról, azonban épp ezért kell a TyBlogot olvasni, ahol ilyen összefüggésekre is bármikor fény derülhet. Mint például most. A 2007-es Frankfurti Autószalonon tűnt fel az 5,17 méter hosszú limuzin. A kupészerű tanulmány érdekessége, hogy amíg a bal oldalán hagyományosan nyílnak az ajtók, addig jobboldalt a hátsó ajtó fordítva nyítható, így könnyítve meg a be- és kiszállást.

Zárásként pedig itt a Samsung, mely szintén F700-as nevet kapta. A gyártó honlapja az alábbiakat írja a készülékről: "Egyedülállóan kompakt méret és súly. Kifinomult érintőképernyő felület, diszkrét hajszálcsíkos előlapdesign. Az előlap felülete tökéletesen sima és csillogó, a gombok az oldalán el vannak rejtve, a QWERTY billentyűzet pedig a kijelző alatt található. Az ízlésesen lekerekített sarkaknak és éleknek köszönhetően öröm kézben tartani ezt a különleges, szétcsúsztatható telefont. A hátsó felület csiszolt onyxhoz hasonlít, melyet csupán a 3 megapixeles kamera lencséje szakít meg. (...)"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése