2008. november 10.

Anagramma

Bár a hozzászólások számát tekintve lehet felesleges egy ilyen dolgot felvetnem, de talán majd most megtörik a jég. Egy kis anagramma játékot hoztam mára. Egy német és egy magyar szót kell megfejteni. Nem szeretnék egyből segítséget adni, így lássuk magukat a szavakat gyorsan: A német szó az alábbi: "bade pilot mir", a magyar szó pedig: "alma kupi mond".Aki esetleg megfejtette őket, bátran írja be megjegyzésként.
Az anagramma a szójátékok egy fajtája, melyben értelmes szavak vagy mondatok betűinek sorrendjét úgy változtatjuk meg, hogy az eredmény szintén értelmes szó vagy mondat.
Bár szerintem mindenki tudta eddig is, hogy miről volt szó, de gondoltam beírom a Wikipédia meghatározását az anagrammáról. Ha a fenti nem menne, akkor "gyakorlásként" itt van ugyancsak egy német, majd egy magyar, ezúttal a kategóriát azonban elárulom: település neve. Tehát a német: "des elften ruf", a magyar: "éhes érvek frász". No, hát hajrá. Bízom benne, hogy valaki azért próbálkozik majd velük.

9 megjegyzés:

  1. Székesfehérvár

    VálaszTörlés
  2. Grat, valóban a éhes érvek frász az Székesfehérvár. Négyből egy kész, maradt három :)

    Üdv,
    TyBoR

    VálaszTörlés
  3. munkaidomlap?????

    VálaszTörlés
  4. Háát... ha létező szó a munkaidomlap, akkor akár az is lehetne, bár én ennél egyszerűbb dologra gondoltam :)

    Üdv,
    TyBoR

    VálaszTörlés
  5. egy kis segítség belefér?
    sajnos németül nem tudok, úgyhogy a másik két szó(nak) annyi:)

    VálaszTörlés
  6. Huhh... mit is mondjak vele kapcsolatban...
    Kapcsolódik az oktatáshoz

    Üdv,
    TyBoR

    VálaszTörlés
  7. diplomamunka:)
    túlbonyolítottam a dolgot, köszi!

    VálaszTörlés
  8. Grat, erre gondoltam én is :)

    Üdv,
    TyBoR

    VálaszTörlés