2008. április 30.

Nyílt nap

És igen, elérkezett a nagy nap. Reggel tartottuk a prezentációk főpróbáját. Kellő képpen okulhatott ebből mindenki, hiszen minden előadó esetében volt még min csiszolni. Szeretném ugyanakkor kiemelni, hogy ez így természetes, hiszen korábban még nem csináltunk ilyent. Miután mindenki megkapta a személyre szabott tanácsait, Zsanival bevásároltuk a kellékeket a Libro-ba. Ahol igényeltem gyorsan egy kártyát, amin azonban így utólag nem vagyok biztos, hogy a Vorname és Nachname részt nem cseréltem fel véletlen.

Ezt követően délben a FürstenBräu-ban ebédeltünk. Ezt egyébként mindenkinek ajánlanám, ugyanis a héten hihetetlenül jó menüsort sikerült összeállítaniuk, szívem szerint minden nap ott ebédelnék. A változatosság végett azonban mégsem teszem, csak a top ajánlatnak kiválasztott napokon. Írtam ugye, hogy ebédeltünk, értelemszerűen (?) Zsanival kell ezt érteni. Némi "közelharc" folyt Natascha és Kerstin közt, hogy most akkor végülis kinél rendeljek, de Natascha volt a szemfülesebb, aki kicsivel beelőzte Kerstint. Azért ezt nem gondoltam volna, hogy ennyire népszerű vagyok :)

A délután folyamán a prezentációra készülés közepette jött a rossz hír, a polgármester úr - számomra érthetetlen módon - az utolsó pillanatban lemondta a részvételét a Kodolányi János Főiskola Fürstenfeldi Regionális Oktatási Központ által szervezett nyílt napon. Ő ugyan nem, de rajta kívül többen eljöttek a meghívottak közül, illetve olyanok, akik látták a városban kirakott plakátainkat. Sajnos a hét folyamán 1-2 kirakott plakát - például a Spar hirdetőfaláról - eltűnt.

A projektmunkák előadása sokkalta jobbra sikerült élesben, mint azt a főpróba láttán várni lehetet. Úgy gondolom, hogy mindenki bátran megérdemelhet egy dicséretet - amennyiben a suli részéről valaki nem értene ezzel egyet, bátran cáfoljon meg. A közönség is aktív volt, egy-egy előadás kapcsán valódi érdemi vita alakult ki az előadó csoport és a nézők között. Vagyis a prezentációk elérték a céljukat.

Az eseménysor a kollégiumban folytatódott magyar táncokkal, élő jazz zenével, rétessel, finom borral - ez utóbbiért külön köszönet Szatzker tanárnőnek. A kollégiumi programra visszaért a városba Franz Majcen is, így megtisztelte jelenlétével a nyílt napot.

Herr Majcennel egyébként a FürstenBräu-ban is öszzefutottam, ahova a nyílt nap programjainak végeztével elmentem vacsorázni. Sőt, a tanár házaspárral is, akik sajnálták, hogy nem értesültek a suli nyílt napjáról, mert szívesen eljöttek volna. Remélhetőleg jövőre is meg lesz szervezve a nyílt nap, és azon akár már ők is részt tudnak venni. Sőt, talán még Fürstenfeld város polgármestere sem fogja utolsó pillanatban lemondani a részvételét.

Az este folyamán - a FürstenBräu-ban - nem csak a tanár házaspárral, hanem Frau Czerny-vel is elbeszélgettem kicsit. Erről jut eszembe, hogy bizonyára többen látták, hogy komoly munkálatok folynak az étterem bejárata mellett. Itt hamarosan egy kávéház fog nyílni, mely körül ugyan még sok teendő van, de nekem már most tetszik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése