2007. szeptember 10.

Federer történelmet írt

A világelső svájci Roger Federer nyerte a férfi egyest az amerikai nyílt teniszbajnokságon, miután a döntőben legyőzte a szerb Novak Djokovicot. A 26 éves svájci szuperklasszis megszakítás nélkül negyedik győzelmét aratta a US Openen, pályafutása során megszerezve tizenkettedik Grand Slam-tornagyőzelmét.

A mérkőzés során Djokovic 7 szettlabdát is elrontott, Federer viszont, aki mellett ezúttal a szerencse is ott állt, hozni tudta magát a kritikus időszakokban, s két tie-break után a harmadik szettben egy "kósza" brékeléssel megnyerte az összecsapást.

Győzelmével Federer lett a világtörténelem első olyan teniszezője,. Aki Wimbledonban és a US Openen is zsinórban négyszer tudott győzni, az amerikai teniszbajnokságon ilyenre ráadásul Bill Tilden 1923-as sikere óta nem volt példa (egyébként Tilden pályafutása során zsinórban hat US Open-elsőséget zsebelt be).

"Azt hiszem, Djokovic nagyon jól teniszezett, sokkal jobban, mint én. Megérdemli a dicséretet nemcsak a tornán, de az egész évben nyújtott teljesítményéért is. Úgy vélem, rengeteg csatát vívunk még egymás ellen" - nyilatkozta a svájci világelső a meccset követően.

Federer hozzátette, nem volt 100 százalékos állapotban: "Nem éreztem túl jól magam a mérkőzés előtt, napok óta rosszalkodik a gyomrom, ideges voltam, a hideg rázott."

Djokovic elégedett volt idei teljesítményével: "Két fantasztikus héten vagyok túl, bejutottam életem első Grand Slam-fináléjába, sok tapasztalatot szereztem. Gratulálok Rogernek, ismét megmutatta, ő a világ legjobbja, megérdemelten nyert."

A 20 éves Djokovic pályafutása során először jutott el Grand Slam-viadal döntőjéig, idén Wimbledonban és a Roland Garroson is a legjobb négy között búcsúzott.

Eredmények, férfi egyes, döntő:
Federer (svájci, 1.) - Djokovic (szerb, 3.) 7:6 (7-4), 7:6 (7-2), 6:4

(Forrás: Origo)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése