2007. augusztus 22.

Sikeres tantárgyfelvétel

Túlvagyunk a tantárgyfelvételi időszakon. Legalábbis mi, negyedéves német nyelv- és irodalomtanár - kommunikáció szakos hallgatók. Akire ez utóbbi leírás ráillik, és még nem vette fel a tárgyait, ideje elmenni a Neptun oldalra és megtenni, mert utána bezár a bazár. Igaz, később majd még kinyit, tehát van még módosításra lehetőség. Időközben kiderült az is, hogy a két kötválból Országismereti kalandozások és Nyelvszociológia Gulyás tanárúrral, illetve Szatzker tanárnővel. Itt merült fel bennem - másokban is, ergo aki tud bármit, ne habozzon közkinccsé tenni -, hogy a szakdolgozatok részét képezik a féléves mintatantervnek, de a Neptun rendszerben a felvehető tantárgyak közt nincs ilyen. Eszerint ezeket nem kell felvennünk elektronikus formában?

A tantárgyfelvétel egyben megnyugtatott, ugyan az előző félév még nincs lezárva, de az új már megnyitva a nagyközönség előtt. Van egy beiratkozás gomb is, amit egyes főiskolákon, ahol már rég nincs beiratkozás - ugyanis immár nálunk sincs - szabadon használhatnak a hallgatók. Nálunk ez még a tiltott opciók sorát bővíti. Ráadásul az új Neptun bevezetésekor megadtam már a családi állapotom - feltehetően a konvertálás közben köddé vált ez az adat -, de még azóta sem lett jóváhagyva, így nem frissült.

Ha már szóba került a Neptun - ami továbbra sem a szívem csücske, ezt a monitoros játékon is beikszeltem nekik -, meg kell említenem egy nagy hiányosságot. A régi rendszer idején kaptam SMS-t arról, ha beírtak egy jegyet a rendszerbe. Ezt a funkciót én szerettem is, de sajnos a modernizálás árnyékába tűnt e lehetőség. Ma már rendszeresen lesnem kell az online felületet, hogy történt-e változás.

Említettem nemrég, hogy felhatalmazást kaptam a KJF honlapjának véleményezésére. Természetesen nem felejtettem el, folyamatban a dolog, de mindenekelőtt fel akartam mérni milyen aloldalai vannak a Kodolányinak. Végül meglepetésemre a várakozásokon felül találtam aloldalt, avagy olyant, amiből én akár külön aloldalt csinálnék. Tehát érdemes várni, készül az átfogó kritika, de ehhez azért némi idő kell. Mindenképp a héten publikálásra kerül azonban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése