2007. augusztus 30.

KJF Honlap - 3. rész

A korábbi leírások folytatása...

Elindult a KJF Ügyfélszolgálat, online formájában is. Ez egyből egy kiegészítést tesz szükségessé, így már a Neptun és társai listába ezt is felvenném. Sőt, talán a hasonló funkciót betöltő online fogadóórát akár egybe lehetne ezzel vonni, hiszen ennek van fóruma is, ott is nyugodtan tudnak válaszolni az illetékesek egy erre kialakított részben.

Ha már elindult ez a lap, nézzük akkor az ezzel kapcsolatos véleményeket, véleményemet. Első problémám, hogy nem találtam lehetőséget arra, hogy megváltoztathassam az eredetileg beállított jelszót. Logikailag egy ilyen lehetőségnek a profil oldalon kellene lennie, de nem leltem.

Pozitívum, hogy az ügyfélszolgálatnál ott van jobb oldalt az a naptár, amiről beszéltem, hogy a kezdőlapon is lehetne a rendezvényekkel kapcsolatosan. Sőt, jobb felül van legfrissebb hírek is. Az oldal favicon-ja egyébként lebuktatja a sulit, hogy ugyanaz a Moodle CMS van az ügyfélszolgálat mögött, mint például a távoktatásnál. (Tudom, LMS is lehetne, de a Moodle CMS-nek tartja magát, hát tartsuk akkor mi is annak)

Valójában én egy dolog miatt nem szeretem az ilyen előre - mások által - elkészített CMS rendszereket. Mindig nekem kell alkalmazkodnom a rendszer nyújtotta lehetőségekhez, és nem pedig a rendszer alkalmazkodik az én egyedi igényeimhez. Valahova ide vezethető vissza az is, hogy anno megtanultam a PHP programozást (+SQL). Volt - illetve ha jelentkezik elég szerkesztő, akkor újra beindulhat - egy Forma-1-es portálom, amit többen szerkesztettünk. A különböző szerkesztői jogok kezelése még akár ment is volna bármelyik CMS-ben is, de egyfelől így eléggé biztosra vehető volt a sablonos kinézet. Másfelől például a világbajnoki pontverseny állása is nehézkesebb, hiszen mindig manuálisan átirogatni.... Ehelyett egyszerűbb volt, ha leprogramoztam egy olyan felületet, ahol az adminban felviszi a szerkesztő az utolsó verseny végeredményét, ezalapján frissíti a világbajnoki pontokat, összeadja őket, és legenerálja az aktuális rangsort.

Természetesen nagy munka - is lehet - egy megfelelő adminisztrációs rendszer, valamint a hozzá kapcsolódó honlap leprogramozása, azonban számos előnnyel jár(hat). Hogy visszatérjünk a felsőoktatás világába. Egy ilyen egyedi rendszer leprogramozásával akár a "normál" honlap, az Ügyfélszolgálat, a Neptun, az Intra, a Fórum, valamint az online adminisztrációs felület egységesíthető akár. (Az már más kérdés, hogy lehet-e egyéni rendszereket írni a főiskoláknak, avagy csak a Neptun, ETR használata közt válogathatnak) Az egységes rendszerrel ugyanis akár az egyes - külön helyen megjelenő - dolgokat össze lehetne kapcsolni.

Egy ilyen rendszer megírásával miután bejelentkezik a hallgató a főiskola honlapján, egyből kézhez kaphatna minden személyes információt? Lehetőség lenne az aktuális órarendjének megjelenítésére, amiből látná, hogy hova kell mennie. (Pl. ha épp két óra közt bejelentkezik az egyik főiskolai terminálról, mert hirtelen nem tudja merre tovább) Ugyanezen a felületen - a korábbi ötletet továbbvíve - megjelenhetne, ha egy tárgya elmarad - például a tanár betegsége miatt -, és ugyanígy bekerülhetne az órarendbe az óra pótlása. Így ezt is könnyedén nyomon követheti. Innen már csak egy extra lehetőség, hogy egy fájlt letöltve az órarendjét szinkronizálni tudja a Microsoft Outlook naptárával. (Amit pedig akár egy PDA-val is szinkronizálhat ezt követően). Amennyiben egy esemény - például hallgatói fórum - lesz, az is bekerülhetne ebbe a táblázatba. Az órákhoz visszatérve: Miután egy rendszer ugye minden, így az órára kattintva elérheti - a mostani rendszer szerint - az intrán a tárgyhoz kapcsolódó anyagokat. Az órához kapcsolódó fórumban pedig csoport- és/vagy évfolyamtársaival megbeszélheti az órával kapcsolatos dolgokat, melyhez akár maga az oktató is hozzászólhat.

Az ügyfélszolgálattal összekapcsolva az egyes pályázatok is integrálhatók. Vagyis az információk, a szükséges adatlap letöltése. Olvastam a választ, mely szerint ennek személyes leadása nem megkerülhető bizonyos okokból, de a döntés ugyancsak megjelenhet ezen a felületen. Mint ahogy akár az is nyomon követhető itt, ha valamilyen elmaradása van valakinek. (Több irány elképzelhető itt, most nem részletezném)

A kollégiumi rendszer ugyancsak integrálható. Egyfelől jelentkezhet innen a hallgató, majd ha elfogadták, akkor az online rendszeren adminisztrálásra kerül, hogy melyik szobába került, ennek mik a költségei. Fizetési határidők után az ezért felelős adminisztrálja, hogy ki fizetet, aki nem így tett, azt pedig automatikusan figyelmezteti a rendszer - akár egy kiküldött e-mail kíséretében. Lehetőségek tehát határtalanok - maximum a programozói tudás a véges.

A Kodolányi János Főiskola jelenlegi honlapja
(Mac OS X 10.4, Firefox 2.0.0.1):
A leírás még nem ért véget. Hamarosan folytatódik, érdemes visszanézni rendszeresen...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése