2009. december 3.

FishVille


Játszik valaki a Facebookon a FishVille játékkal? Igazából eddig sem értettem, hogy mi lehet izgalmas egy akváriumos játékban, de most már megerősítést nyert számomra, hogy semmi. Mikor megjelent, adtam neki egy esélyt, igyekeztem is aktívan játszani vele, és épp eközben fedeztem fel a leginkább értelmetlen dolgot az egészben. Mellékesen megjegyzem, hogy a neten megjelent írások szerint a kreativitás ezúttal is messziről elkerülte a Zynga csapatát, és sikeresen lemásolt egy egyébként már sikeres facebook alkalmazást. (Eszerint létezik sikeres akváriumos játék?)


Szóval, értelmetlennek tituláltam a játékot, de miért is? Ebben a játékban is fő szempont a pénz gyűjtése mellett az XP gyűjtése is, mely ha elért egy bizonyos értéket, akkor szintet lépünk. Ez azért jó, mert így egyre több dolgot (például ugye halat) vásárolhatunk. Ez azért is előnyös, mert változó, hogy mennyi idő alatt nőnek meg, illetve mennyibe kerülnek, és végül mennyiért adhatjuk el. Ha gyorsan szeretnénk előre haladni, akkor nem érdekünk megvárni a kifejlett halakat, hanem már az 1. szint elérésekor el kell adnunk, mert így a legjobb az xp/perc arányunk. Ráadásként leggyorsabban az 5 perces hallal haladhatnánk előre, ha nem unnánk meg idő előtt a játékot. Szerintem ugyanis nehéz visszacsalogatni csak azzal az embereket, hogy lerakjon 50 halat/akvárium (később vehető további), majd egyszer megetesse mindet, végül kifogja, majd kezdje mindezt az elejéről.