2009. szeptember 24.

Kevesebb mint 2 hét

Eddig még egyáltalán nem írtam róla itt a blogban, de így, hogy már két teljes hét sincs már vissza "addig", talán itt lenne az ideje. Elsősorban - legalábbis az elején - azért nem írtam, mert szervezés, tervezés alatt állt, majd pedig mindig csak tologattam, hogy majd holnap, majd délután, majd este, nem majd inkább holnap, stb. Mivel most már azonban biztosra vehető, így leírom, hogy október 6-án délután indulok Londonba. A jegyet már meg is vettem, ezzel is függ össze a dátum, ugyanis a Wizz Air ekkor kínált a többi naphoz és társasághoz képest jelentősen - de legalábbis - olcsóbb jegyet. Ez azt jelenti, hogy indulás Budapest, Ferihegy I-ről, érkezés pedig Luton repülőterére.

Azóta megnéztem a járat statisztikai adatait, mely az elmúlt két hónap adatain alapul. Eszerint az esetek 70 százalékában pontosan érkezett meg Lutonra (vagyis valamivel többször, mint pl. a Malév Gatwick-re), 10 százalékban késett egy picit, 6 százalékban valamivel többet is, míg 14 százalékban rengeteget (146 perc volt a maximum a vizsgált időszakban). Viszont például egyetlen alkalommal sem törölték. Az elmúlt napokat nézve tegnap pontos volt, előtte is egész hosszan. Szeptember 11-én késett utoljára, akkor 35 percnyit. (Az igazsághoz annyi hozzátartozik, hogy 15 percen belül még pontosnak számít a honlapon, ahonnan az adatok származnak)

A szállással szerencsém van, mert egy londoni ismerősömnél fogok lakni addig, míg kint leszek. London északi részén, South Woodfordban van közelebbről definiálva a szállás, melyről többek között megtudtam a Wikipédiából, hogy 1965-ig Essex része volt. Mivel korábban még soha sem voltam Londonban, így mindenképp várom már, hogy október 6-a legyen. Az, hogy másik időzónában vannak, abból a szempontból előnyös, hogy a délutáni indulás és a két és fél órás út ellenére is este nyolc előtt kint lehetek ottani idő szerint, ha nem késik a járatom. Ha közelebbről indulnék, akkor akár megeshetne, hogy előbb leszáll a gépem, mint fel :-)