2009. június 18.

Megváltozott támogatás

Bár a változtatás valamivel korábban már megtörtént, de én csak most tapasztaltam, ezért született meg most ez a bejegyzés. A támogatás ezúttal pontosabban definiálva gyógyszertámogatást jelent, és gondolom kitalálható, hogy nem pozitív irányban tette meg mindezt szeretett kormányunk. Az általam is ismert érintett gyógyszer nem más, mint a Nexium, melyet elsősorban a reflux betegek számára szokták felírni, de én, mint Crohn beteg is kaptam, igaz ritkább adagolásban, mert alkalmanként nekem is szükségem volt rá. A korábbi támogatási kategória szerint a listaáron 7314 forintos gyógyszert 2539-ért vehették meg az arra jogosultak.

Természetesen boldog-boldogtalan nem kaphatta meg ezt a gyógyszert, szakorvosi (gasztroenterológus) felügyelete mellett szedhető, és az engedélyt is neki kellett rendszeresen meghosszabbítani. A fórumokat olvasva gyakran láttam egyébként, hogy sok reflux beteg számára csak ez a gyógyszer volt igazán hatásos. Megjegyzem, hogy a Dr.Info adatbázisa szerint nincs alternatívája, azaz szintén esomeprazolt hatóanyagként tartalmazó gyógyszer. Mostantól azonban csak normatív TB támogatás keretében váltható ki betegségtől függetlenül a gyógyszer, mely azt jelenti, hogy 5033 Ft-ba kerül ezentúl.

Vagyis azok a refluxbetegek, akiknek naponta (van olyan, akinek naponta 2, de ő a kisebb dózisút kapja) kell bevennie a gyógyszert, neki a korábbi 2500 Ft helyett duplájára, 5000 Ft-ra emelkedett a havi gyógyszerkiadása - feltéve, ha egyéb gyógyszer bevétele nem szükséges. Több fórumon megjelent már a kérdés, hogy mégis mivel lehetne helyettesíteni a gyógyszert. Jobb esetben talál a beteg olcsóbb és használható alternatívát, ha nem ennyire szerencsés, akkor a duplájára nőtt gyógyszerköltséget tudomásul kell vennie. Esetleg vállalhatja a kezeletlen refluxbetegség kellemetlen tüneteit és végső soron akár gége-, torok- vagy középfül-, esetleg tüdőgyulladás, a nyelőcsőrákról nem is beszélve. Magyarország, én így szeretlek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése