2009. május 8.

Folyószámla megszüntetése

Azt mindig is gondoltam, hogy egyszerűbb egy számlát nyitni, mint megszüntetni, de ennél azért azt gondoltam gördülékenyebb. Mivel diákéveim szép lassan véget értek/érnek, így elérkezettnek láttam az időt, hogy az Erste Banknál nyitott diákszámlámat megszüntessem, valamint nemrég ezzel együtt nyitottam egy új számlát. Messzire nem mentem, mert az [Origo] Klikkbankot választottam, mely lényegében ugyanúgy Erste Bank, csak inkognitóban. A bankkal ugyanis maximálisan elégedett vagyok, és körültekintően átnéztem a konkurencia kondíciós listáit is, és ezt követően döntöttem így, ahogy.

Szóval, az új számlámat már a múlt héten megnyitottam, és mivel a papírok elintézéséhez ugyancsak az Erste Bankba kellett befáradnom, így gondoltam az egész folyamat végén megszüntetem a régi számlámat. Ezt az ügyintéző nem javasolta, mert akkor nem lesz bankkártyám, és bár én biztosítottam róla, hogy az általa prognosztizált két hetet, amennyibe telik az új számlám kártyájának előállítása kibírom nélküle, maradtunk abban, hogy legközelebb gyorsan és könnyedén megszüntethetem a másik számlám.

Némi továbbképzés egyébként lehet indokolt lenne Klikkbank ügyben, mert a virtuális kártyát nem ismerték, és csak miután megkértem, hogy nézzük meg azt a kondíciós listát, ahol szerepelt a kártya, azután nézte csak meg a rendszerét, ahol szintén szerepelt a kártya igénylésének lehetősége. Szóval legalább tanulhatott tőlem valami újdonságot az ügyintéző.

A héten megjött az új kártyám. Azt nem tudom, hogy dikert biztonsági intézkedés-e, hogy külön, egymást követő napokon jött a Visa virtuális kártya és az unembossed MasterCard kártyám. Emellett egy levél, hogy megjött a TPIN kódom és vegyem át. Ezen mondjuk annyiban meglepődtem, hogy az ügyintéző a kártyám pinkódja mellett telefonos pin kódot is beállíttatott velem, aminek azonban akkor a jelek szerint sok haszna nem volt, mert levélben küldik.

Szóval gondoltam, hogy akkor átveszem a TPIN kódomat, és megszüntetem a számlámat. Nem, ez így nem megy. Mert most csak a kártyát vonják be, és 30 nap múlva fáradjak be újra, mert majd akkorra tényleg megszűnik a számlám. Ezekután már csak azt mondom, hogy elvileg. Viszont ez így számomra logikátlan, hogy ha már új számla nyitása miatt egyszer úgyis bent jártam náluk, akkor az alábbi formában miért nem lehet megrövidíteni a számla megszüntetését:

Amikor megnyitom az új számlám, akkor elkezdi megszüntetni a régit, elindul a 30 napos visszaszámlálás. A 30 nap leteltekor bemegyek, átveszem az új számlám TPIN kódját, bevonják a régi bankkártyámat (bár ez abból a szempontból lényegtelen lépés szerintem, hogy mögüle úgyis megszűnik a számla, de ha már úgyis ott vagyok, értelemszerűen akár le is adhatom nekik), és megszűnik a régi számlám, ha valamelyik félnek a másik felé van még fizetési kötelezettsége, azt meg lerendezzük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése