A kettest idén is viszonylag könnyű megszerezni, de ötös dolgozatot nehéz írni – állítják az [origo]-nak nyilatkozó középiskolai tanárok a középszintű írásbeli magyarérettségiről. Az értelmezendő Mikszáth-szöveg a pedagógusok szerint diákbarát választás volt, az elemzésekhez és az érveléshez viszont bőséges tárgyi tudás kell.
Jó döntés volt, hogy az idei középszintű magyarérettségi szövegértési feladatsora egy Mikszáth Kálmán-szöveghez kapcsolódik – állítják egybehangzóan az [origo] által megkérdezett tanárok. „Mikszáth szövegei jól értelmezhetőek, úgyhogy az ehhez kapcsolódó feladatok nem jelentenek aránytalanul nagy terhet a végzős középiskolások számára” - mondja Bakó Anita, az ibrányi Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium magyartanára.
A pedagógusok ugyanakkor abban is egyetértenek, hogy aki azt remélte, hogy tárgyi tudás nélkül meg tudja oldani ezt a feladatot, az nagyot csalódott. „Ehhez is sok tárgyi tudás kell, konkrét olvasmányélmény" - mondja Zábori László, aki úgy véli, az idei középszintű érettségi úgy lett összeállítva, hogy a kettest könnyen meg lehessen szerezni, de ötöst írni már nehéz feladat.
Jó döntés volt, hogy az idei középszintű magyarérettségi szövegértési feladatsora egy Mikszáth Kálmán-szöveghez kapcsolódik – állítják egybehangzóan az [origo] által megkérdezett tanárok. „Mikszáth szövegei jól értelmezhetőek, úgyhogy az ehhez kapcsolódó feladatok nem jelentenek aránytalanul nagy terhet a végzős középiskolások számára” - mondja Bakó Anita, az ibrányi Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium magyartanára.
A pedagógusok ugyanakkor abban is egyetértenek, hogy aki azt remélte, hogy tárgyi tudás nélkül meg tudja oldani ezt a feladatot, az nagyot csalódott. „Ehhez is sok tárgyi tudás kell, konkrét olvasmányélmény" - mondja Zábori László, aki úgy véli, az idei középszintű érettségi úgy lett összeállítva, hogy a kettest könnyen meg lehessen szerezni, de ötöst írni már nehéz feladat.
A hír teljes terjedelmében az Origo-n olvasható