2009. március 21.

Logitech MX5500 Revolution - 3. rész

Nem feledkeztem meg róla, hogy megígértem a véleményem leírását a fent megnevezett termékkel kapcsolatban, pusztán szerettem volna előbb kellőképpen kipróbálni, mielőtt elhamarkodottan írok róla bármit is. Most már azonban itt az ideje az újabb résznek. Egyelőre továbbra is a billentyűzetre koncentrálnék. Mint azt a karakterszámláló mutatja, már gépeltem vele hosszabb dolgot is, és azt kell mondanom, hogy kellemes volt vele írni, alig van hangja, ha írok vele. A billentyűk puhán járnak, így megkapjuk azt a minőségi érzést, amit a Logitech név láttán elvárunk.

Ami kicsit furcsa volt az elején, és mindenképp megszokást igényelt, az a Delete gomb környéki rész. Az átrendezés egyértelmű vesztese az Insert billentyű lett, mely egy vékonyka gomb lett a Print Screen mellett. Ugyanezen gomb kapta meg funkcióbillentyűként az LCD megjelenítések közötti váltást. (Sötéten világos vagy világos alapon sötét karakter) A Num Lock teljes egészében száműzve lett, helyette egy Clear Calc feliratú gombot kaptunk, mely a billentyűzet LCD-jén megtalálható alapvető műveletek elvégzésére képes számológép értékét nullázza le.

Ha már az előbb szóba hoztam a funkcióbillentyűket, akkor meg kell említenem, hogy az elején szerencsétlen megoldásnak tartottam, hogy a hangállítás gombjai kerültek belülre, míg kívül az ablakok közti váltás és a nagyítás gombai kaptak helyet. Én előbbit gyakrabban használom, mint utóbbit, és talán praktikusabb lett volna azt kívülre tenni, de már kezdtem megszokni, és szinte már egyáltalán nem zavar. A zeneszámok előre- illetve visszaléptetéséhez, szüneteltetéséhez és elindításához is találunk gombokat ugyanitt.

Elsősorban talán a Windows Vista felhasználók örülhetnek annak a három gombnak, ami a jobb alsó részen kapott helyet. Azért írtam, hogy elsősorban, mert a gombok átdefiniálhatóak, így akár Windows XP alatt is bármilyen funkció hozzárendelhető ezekhez - illetve bármelyik másik - gombhoz. A legfőbb dolgok talán ezek lennének, amik eszembe jutottak a billentyűzet kapcsán. Miután megírtam ezt a részt megnéztem, még 179 napot ír ki a töltöttségre a program (a 180 nap az indulási érték), vagyis a jelek szerint kíméletesen bántam vele, mert lassabban merül. Ez ugyanis - ha jól számolom - már a 4. nap, hogy használom.

A legközelebbi részben pár szót már az egérről is ejtek majd, mely mint már megemlítettem a csúcskategóriás MX Revolution lézeregér. Egyelőre ahogy nézem az a várakozásoknak megfelelő szinten merül. Elméletileg normál használat mellett 15 naponta merül le teljesen, és pár nappal előtte jelez egy ikon, hogy lassan ideje lenne feltöltenem, mert különben egyszer csak hirtelen meg fog állni.

1 megjegyzés: